niedziela, 1 marca 2015

DROŻDŻOWE PALUCHY Z SUSZONYMI POMIDORAMI

Przepis na te paluchy to tak naprawdę nieco zmodyfikowany przepis na minipizze pochodzący z gazety „Zimowy czas gorących imprez” z serii Polskie zeszyty kulinarne nr 1.

Z przepisu na minipizze zapożyczyłam proporcje na ciasto drożdżowe, a pomysł na nadzienie z suszonych pomidorów pochodzi od mojej Mamy :).

Paluchy były już wypiekane kilkanaście razy , jeszcze mi się nie znudziły i dalej smakują tak samo dobrze. :)



PRZEPIS:

SKŁADNIKI:

- 50 g drożdży świeżych
- 500 g mąki
- 6 łyżek oliwy
- 3/4 szklanki letniej wody
- 1 jajko
- 1 łyżka cukru
- 1 łyżeczka soli
- ok. 8 kawałków pomidorów suszonych w oleju + 2 łyżki oleju z tych pomidorów
- 1 łyżka suszonego czosnku niedźwiedziego
- 1 łyżeczka bazylii
- 1/2 łyżeczki pieprzu
- 100 g drobno startego sera cheddar

PRZYGOTOWANIE:

- Z wody, drożdży, cukru i kilku łyżek mąki (kilka łyżek mąki odjąć od 500 g) przygotować zaczyn i odstawić w ciepłe miejsce na ok. 10 minut.

- Gdy zaczyn podrośnie połączyć go z pozostałą mąką, jajkiem i oliwą. Całość mieszać łyżką, na koniec dodać sól i wyrobić ciasto ręką.

- Ciasto zostawić w misce- przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok. 40 minut.

- Przygotować farsz do paluchów: pomidory drobno posiekać, wrzucić do miseczki, dodać olej z suszonych pomidorów, czosnek niedźwiedzi, bazylię, pieprz- całość wymieszać.

- Cheddar zetrzeć.

- Ciasto rozwałkować na grubość ok. 5 mm, na kształt prostokąta. Ciasto posmarować farszem, posypać cheddarem. Wzdłuż krótszego boku prostokąta ciasto pokroić na pasy ok. 3 cm szerokości. Następnie wydłuż dłuższego boku prostokąta ciasto podzielić na pół- powstaną dwa rzędy pasów o szerokości 3 cm. Każdy pas składać na pół wzdłuż krótszego boku, a następnie skręcać po całości- powstają zakręcone paluchy.

- Paluchy układać w formie wyłożonej papierem do pieczenia w odległości od siebie ok. 3 cm i piec w piekarniku nagrzanym do temp. 190 stopni przez ok. 20 minut.
Smacznego !




7 komentarzy:

  1. BARDZO FAJNE;) WYGLĄDAJĄ APETYCZNIE;)CHĘTNIE WYPRÓBUJĘ;) ZAPRASZAM NA MINI-PIDE-TURECKIE CHLEBKI ZE SZPINAKIEM;POZDRAWIAM
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/07/tureckie-mini-pide.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć Kasia! Bardzo fajne przepisy, a jakie apetyczne. Ja też mam kilka fajnych przepisów, które mogłabym Ci polecić. W ogóle bardzo fajne z Was dziewczyny, ale najlepiej to spotkać się i pogadać. Pozdrawiam, ciotka Joanna i Patrycja

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiu, strasznie dużo drożdży w przepisie. Ja piekę różne rzeczy z proporcji z 50 dkg maki i wypraktykowałam,że spokojnie można zmniejszyć drożdze do nawet 10g przy pizzy a np. 20g przy hotdogach. Spróbuj z ciekawości :)

    A tak przy okazji, twoje krokodylki są uwielbanie przez całą zimę, ilość słoiczków idzie u mnie w dziesiątki :)

    pozdrawiam Marzena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzeno wiem ze drozdzy jest sporo w tym przepisie i uzywam ich roznie w niektorych wypiekach tyle ale najczesciej mniej,jednak przepis ten wyszukala moja Mama i paluchy mi smakuja z tego przepisu wiec nie zmieniam tych proporcji😊paluchy wychodza pyszne, nie mozna sie od nich oderwac😊dobrze ze krokodylki smakuja ja takze je uwielbiam😊pozdrawiam

      Usuń
  4. Wygląda cudownie! Istne arcydzieło :-) Muszę spróbować jak najszybciej. Pozdrawiam i bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...