piątek, 6 czerwca 2014

SZYBKIE CIASTO JOGURTOWE Z BANANEM

Przepis na SZYBKIE CIASTO JOGURTOWE cieszy się dużym powodzeniem u mnie na blogu, bardzo mnie to cieszy :) ale i nie dziwi bo ja również je często piekę, zwłaszcza wtedy gdy mam ochotę na jakieś ciasto ale nie chce mi się zbyt długo siedzieć w kuchni.

Ktoś z Was zapytał mnie czy SZYBKIE CIASTO JOGURTOWE można upiec z bananem. Żeby się o tym przekonać na własnej skórze, upiekłam to ciasto z bananem. Ciasto ładnie wyrosło,
dzięki temu, że użyłam do jego zrobienia jogurtu wiśniowego miało lekko różowy kolor i było bardzo smaczne :).

Ja planuję to ciasto wypróbować jeszcze z rabarbarem (bo jeszcze z nim go nie piekłam)- myślę, że też dobrze wyjdzie, ale o efektach Was poinformuję już wkrótce.

Dla przypomnienia załączam przepis na to ekspresowe ciacho.





PRZEPIS
 

SKŁADNIKI:

- 350g mąki pszennej typ 405- 550

- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 jajka
- 300g jogurtu (użyłam wiśniowego)
- 60g cukru pudru
- cukier waniliowy
- pół szklanki oleju

- 1 duży lub 2 małe banany
 

PRZYGOTOWANIE:

- Piekarnik nastawić na 180 stopni (grzanie od dołu) aby się nagrzał.

- W misce wymieszać wszystkie suche składniki.


- Następnie dodać jajka, jogurt, olej i wymieszać do połączenia składników. Można użyć do tego celu miksera, ale najlepiej (i najszybciej) jest wymieszać łyżką.

- Gdy masa jest gładka to przełożyć ją do formy o wymiarach 21x28 cm, wyłożonej papierem do pieczenia.

- Obrać banana, pokroić w plasterki i ułożyć na cieście.

- Włożyć do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec ok. 45 minut do suchego patyczka.

- Przed podaniem posypać cukrem pudrem.
Smacznego !







2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...