poniedziałek, 26 maja 2014

SAŁATKA JARZYNOWA Z JAJKIEM

Sałatki jarzynowej z jajkiem nikomu nie trzeba przedstawiać, a wg przepisu mojej Mamy wychodzi najsmaczniejsza. To właśnie ta sałatka wzbudza u mnie wspomnienia z dzieciństwa, serwowana na różne okazje, pamiętam jak była przystrojona listkiem pietruszki i plasterkiem ugotowanej marchewki, darze ją sentymentem. :) 

Moja Mama chcąc mi poprawić humor i trochę mnie rozbawić w dalszym ciągu wykonuje tą dekorację w stylu "retro". Przywołuje na mojej twarzy uśmiech :) , a ten smak powoduje, że od razu czuję się lepiej. Dlatego ta sałatka zasługuje na miano Comfort food, a więcej o tym pojęciu możecie przeczytać tu: www.comfortfood.pl

Na różne okazje była i nadal jest niezastąpiona, czy to na Wielkanoc czy na Sylwestra, nie może jej zabraknąć bo wszyscy za nią przepadają. Ta zrobiona przeze mnie wg przepisu Mamy jest udekorowana ugotowanymi różyczkami brokuła. Podana jest w dość nietypowy sposób (również pomysłu mojej kreatywnej Mamy)- w serowych miseczkach. To taka jakby nowsza odsłona tej sałatki, jednak to ciągle ta sama tradycyjna, ponadczasowa sałatka jarzynowa. :)






PRZEPIS

SKŁADNIKI:

- 6 ziemniaków
- 1 mały korzeń pietruszki
- 1 mały seler
- 2 marchewki
- 5 jajek
- 3 ogórki kiszone
- por- kawałek ok. 10 cm
- 1 mała puszka groszku konserwowego (200 g)
- 1 mała puszka kukurydzy konserwowej (170 g)
- 1- 1/2  kwaśnego jabłka
- 1 mały słoik majonezu
- 1 łyżka musztardy
- 1/4 łyżeczki soli
- szczypta pieprzu
- brokuł + 1 łyżka cukru do gotowania
- ok. 12 pełnych łyżek startego sera żółtego

PRZYGOTOWANIE:

- Ugotować jajka. Obrać, pokroić w kostkę.

- Marchewkę, ziemniaki, selera i pietruszkę dokładnie umyć, nie obierać i ugotować. Jak wystygną to obrać i pokroić w kostkę. W kostkę również pokroić ogórki i obrane jabłko.

- Kukurydzę i groszek odsączyć z zalewy.

- Wszystkie pokrojone składniki, kukurydzę, groszek umieścić w misce, dodać majonez, musztardę i przyprawy. Wymieszać i włożyć do lodówki najlepiej na całą noc.

- Moja propozycja podania to: sałatka jarzynowa w serowych miseczkach przybrana różyczką ugotowanego w wodzie z dodatkiem cukru brokułem (cukier po to aby brokuł zachował ładny, zielony kolor po ugotowaniu).

- Serowe miseczki: Piekarnik nagrzać do 190 stopni C. Dwie formy do pieczenia wyłożyć  papierem do pieczenia usypać po 6 kopczyków w znacznej odległości od siebie w 1 formie. Wstawić do piekarnika na ok. 7 minut, gdy ser się rozpuści wyciągnąć z piekarnika. Poczekać minutę, a następnie nakładać serowe krążki na szklanki odwrócone dnem do góry i formować tak aby powstały miseczki z falbanką. Zostawić do całkowitego wystygnięcia na kieliszkach.

W gotowe miseczki nałożyć sałatkę, udekorować brokułem i natką pietruszki. A podobne miseczki wykorzystałam również w tym przepisie MAKARONOWE KWIATY Z PESTO.
Smacznego !









Mama to potrafi!

2 komentarze:

  1. Ja również bardzo lubię taką sałatkę:-) Bardzo ciekawa forma podania.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...