poniedziałek, 17 marca 2014

CIASTECZKA MARCEPANOWE


W lodówce miałam masę marcepanową i nie miałam pomysłu co z nią zrobić.
W książce Doroty Świątkowskiej „Moje wypieki i desery” znalazłam przepis na ciasteczka marcepanowe właśnie z dodatkiem masy marcepanowej i postanowiłam je upiec. Wyszły naprawdę smakowite, zaletą tego przepisy jest szybkość z jaką te ciasteczka się robi, a wadą że jeszcze szybciej znikają z talerza. :)

Co ciekawe po upieczeniu nie czuć zbytnio masy marcepanowej, dla mnie bardzo dobrze bo jakoś szczególnie za marcepanem nie przepadam. Oryginalnie w przepisie jest podany ekstrakt z migdałów lub aromat migdałowy, a że nie przepadam za tym aromatem to zamieniłam na aromat waniliowy, efekt końcowy mi się spodobał. To takie ciasteczka w sam raz do podgryzania przy popołudniowej herbatce.

Ciastka wyszły identyczne jak na zdjęciu w książce, przepis zdecydowanie godny polecenia. :)






PRZEPIS

SKŁADNIKI (na ok. 40 szt.):

- 1 szklanka mąki pszennej
- 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
- 130 g masy marcepanowej
- 90 g masła w temperaturze pokojowej
- 60 g cukru pudru
- 2 żółtka
- 1/2 łyżeczki aromatu waniliowego

PRZYGOTOWANIE:

- Wszystkie suche składniki wsypać do miski i wymieszać.

- Dodać masło, masę marcepanową, żółtka i wyrobić ciasto.

- Ciasto uformować w kulę, zawinąć w folię i schłodzić przez 30 minut w lodówce.

- Z ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego i kłaść w 3 cm odstępach od siebie na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Kulki lekko spłaszczyć dłonią, widelcem odcisnąć wzorek (kratkę).

- Wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 190 stopni C i piec przez ok. 15 minut (aż ciastka będą rumiane).

- Wystudzić chwilę na blasze, następnie zdjąć.
Smacznego !








3 komentarze:

  1. świetnie wyglądają zjadłabym kilka na pewno sa bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności! Część zrobiłam w kształcie rożków z czekoladowymi końcami. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...