sobota, 22 lutego 2014

PIDE Z MIĘSEM

Pide to turecki płaski chleb z różnymi dodatkami, upieczony w kamiennym piecu. Oczywiście pide z powodzeniem można upiec w domowym piekarniku. Dla mnie pide to taka turecka pizza, ze względu na swój podłużny kształt przypomina mi także tosta jakiego można zakupić w budkach z jedzeniem, no wiecie takie długie tosty z pieczarkami i serem żółtym. :)

W pide zakochałam się od pierwszego wejrzenia, a zobaczyłam je po raz pierwszy na blogu Licencja na gotowanie i postanowiłam sobie, że je upiekę na 100 %, że po prostu muszę bo wyglądają mega apetycznie.

Szperając w internecie natrafiłam na kanał na You tube -AhmetKocht, i autor tego kanału pokazał na filmiku przepis oraz sposób przygotowania pide, tymi proporcjami na ciasto się sugerowałam, wprowadzając własne modyfikacje.

Pide zrobiłam z mięsem, cebulą i kapusta pekińską i wyszły wyśmienite, jednak można je robić z różnymi dodatkami typu cebula, papryka, pomidory, kiełbasa, jajka, pieczarki- to zależy od wyobraźni jak je zestawimy. :)





PRZEPIS

SKŁADNIKI ( na 8 sztuk):

Ciasto:
- 1 jajko
- 150 ml oleju
- 150 g gęstego jogurtu naturalnego
- 250 ml letniej wody
- 7 g drożdży instant
- 600 g mąki
- 1 łyżeczka soli
- 1 łyżeczka cukru

Nadzienie:
- 600 g mięsa mielonego
- 1/2 kapusty pekińskiej
- 3 cebule
- 2 łyżki oleju
- po 1 łyżeczce bazylii, majeranku
- 2 łyżeczki papryki słodkiej
- 1/2 łyżeczki pieprzu
- 1 łyżeczka soli
- ok. 8 łyżek startego sera żółtego

PRZYGOTOWANIE:

- Składniki na ciasto, oprócz mąki wymieszać w misce. Gdy się połączą dosypywać stopniowo mąkę i mieszać łyżką. Następnie wyrobić ręką gładkie ciasto. Wyrobione ciasto zostawić w przykrytej ściereczką misce, w ciepłym miejscu na 30 minut aby wyrosło.

- Cebule obrać i pokroić, podsmażyć na patelni na 2 łyżkach oleju. Gdy cebula się lekko zarumieni dorzucić do niej pokrojoną kapustę pekińska, wymieszać, podsmażyć 5 minut.  Na patelnię dodać mięso i przyprawy, smażyć ok. 10 minut, aż mięso się całkiem zetnie, co jakiś czas mieszając.

- Ciasto podzielić na 8 części.* Każdą cześć rozwałkować na podłużny placek długości 30 cm, położyć w prostokątnej formie do pieczenia, wyłożonej papierem do pieczenia (po 2 podłużne placki na formę). Na każdy placek nałożyć ok. 3 łyżki farszu mięsnego zostawiając ok. 3 cm wolnego miejsca od krawędzi placka. Następnie zagiąć brzegi ciasta aby zachodziły nieco na farsz, a końce łódek dobrze zlepić aby powstały dzióbki.

- Pide posypać serem żółtym.

- Piec w piekarniku nagrzanym do 220 stopni C przez 20 minut, aż się lekko zarumienią.

* Można zrobić pide o połowę mniejsze niż ja zrobiłam, wtedy wyjdzie 16 sztuk.
Smacznego !

1. Rozwałkować kawałki ciasta na podłużne placki o długości 30 cm, położyć je w prostokątnej formie do pieczenia (po 2 podłużne placki na formę). Na każdy placek nałożyć ok. 3 łyżki farszu mięsnego zostawiając ok. 3 cm wolnego miejsca od krawędzi placka. 2. Zagiąć jeden brzeg ciasta aby zachodził nieco na farsz. 3. Zagiąć drugi brzeg ciasta aby zachodził nieco na farsz. 4. Końce łódek dobrze zlepić aby powstały dzióbki. 5. Pide posypać serem żółtym. 6. Upieczone i gotowe !









12 komentarzy:

  1. o rany jak to wyglada !slinka leci:) i bede musiala tez upiec:Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szybko się je robi, jeszcze szybciej zjada :) ja muszę wypróbować z innymi farszami :) Asiu Ciebie również pozdrawiam :)

      Usuń
    2. :)bardzo szybko;) moja droga wlasnie wyjelam z piekarnika moje Pide:)rewelacyjny jest ten chlebek,masz racje teraz koniecznie trzeba wyprobowac z innymi farszami;)

      Usuń
    3. Asiu jesteś szybka jak błyskawica :)

      Usuń
  2. Świetne! Uwielbiam takie nadziane buły... Smak wakacji w Turcji ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no mimo, że buły to ciasto jest cieniutkie :) pozdrawiam również :)

      Usuń
  3. hmmm,tak się zastanawiam czy ze świeżymi drożdżami dałoby radę?bo ja raczej nie używam suszonych,wszystko robię ze świeżymi,nawet gdy w przepisie są suszone,jak myślisz??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można zamiast drożdży instant dodać świeżych. Ja w sumie także wole świeże drożdże jednak nieraz używam instant. Musiałoby to być 25 g świeżych drożdży. I trzeba by było zrobić zaczyn, ja bym zrobiła tak: drożdże bym wkruszyła do miski, zasypała cukrem dodała trochę letniej wody i odrobinę mąki, pomieszałabym i poczekałabym ok. 10 min. Potem bym dodała resztę składników ciasta, wymieszałabym i wyrobiła ciasto :)

      Usuń
  4. Mam pytanie, ile cm ma miec to ciasto? Wyglada b. apetycznie.
    Pozdrawiam.Z.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy chodzi o to ile mają mieć cm te rozwałkowane placki ? jeśli o to chodzi to długości ok 30 cm, a szerokość to 13- 15 cm, a jeśli chodzi o to na jaką grubość ma być rozwałkowane ciasto to tak ok. 0,7 cm :) pozdrawiam

      Usuń
  5. Coś podobnego u Nas w Szczecinie sprzedawali w takiej małej dziupli na ul. Niepodległości nazywało sie borek turcki i było z dwoma nadzieniami mięsnym i wegetariańskim z serkiem feta papryką i pietruszka. Aż mi ślinka leci jak sobie przypomnę ten smak :) podawano z sosem czosnkowym pomidorem i cebulką na wierzchu. Do tego turecka mocna herbatka gratis. Szkoda że juz tego nie ma.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie miałam szczęścia jeść tych smakołyków, brzmi naprawdę pysznie :) ale myślę, że skuszę się na zrobienie tych z nadzieniem wegetariańskim: papryka, feta, pietruszka :) dzięki za inspirację :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...