niedziela, 23 lutego 2014

KRAKERSY „ŻABIE OCZKA”

Takie krakersy to świetny kąsek do piwa lub szampana. Słone, serowe i chrupiące, lepsze w smaku od gotowych krakersów kupionych w sklepie. Niewielkim wysiłkiem można je sobie samemu upiec w zaciszu własnej kuchni. :)
 

Na przepis natrafiłam w gazetce Przyślij przepis, widziałam także taki przepis u Ewy Wachowicz.

Na początku spodobał mi się wygląd tych mini krakersów- faktycznie wyglądają jak żabie oczka, zwłaszcza jak jest ich wiele na talerzu. Jednak miałam wątpliwość czy oliwki utrzymają się na ciastku, czy nie będą odpadać po upieczeniu. Ale nie odpadają, trzymają się stabilnie. Myślę, że dobrze pod oliwkę dodać jeszcze mały plasterek sera żółtego, dodaje to dodatkowego smaczku. Ja zrobiłam cześć tych ciasteczek z sezamem, również smakowały wybornie. :)


Dla amatorów bardziej słonych przekąsek polecam jeszcze lekko posolić krakersy przed włożeniem do piekarnika.






PRZEPIS

SKŁADNIKI:

- 300 g mąki pszennej
- 200 g masła
- 250 g sera żółtego
- 2 żółtka
- ok. 150 g oliwek nadziewanych papryką

PRZYGOTOWANIE:

- Ser zetrzeć na tarce o małych oczkach.

- Masło posiekać z mąką. Dodać starty ser i żółtka. Wyrobić ciasto.

- Ciasto rozwałkować na grubość ok. 0,5 cm i wykrawać z niego kółka najlepiej kieliszkiem do wódki.

- Oliwki pokroić w plasterki (jedną oliwkę na 3 części) i wcisnąć na środek każdego ciastka po jednym plasterku. Przed wciśnięciem oliwek można położyć kawałek sera żółtego, a dopiero na niego kawałek oliwki.  Można także ciastka obtoczyć w sezamie z jednej strony- wtedy wyjdą krakersy jak na zdjęciach.

- Ciastka układać w formie wyłożonej papierem do pieczenia.

- Piec ok. 15 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni C.
Smacznego !








4 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...