poniedziałek, 10 lutego 2014

FOCACCIA Z RUKOLĄ

Sama nie wiem czy przypadkiem nie zdradziłam już Pizzy dla jej krewnej Focacci… Bo teraz coraz częściej jak mam do wyboru te dwie opcje wypieku, wybieram focaccię.

Preferuję focaccię kolorową, aromatyczną i tak: najpierw pożeram ją oczami, potem nosem, a na końcu otworem gębowym aby zaspokoić głód. :)

W surowym jeszcze cieście na focaccię, umieszczonym w formie zazwyczaj robi się wgłębienia palcami, następnie polewa się ciasto mieszanką oliwy i wody, tak by znalazła się w tych wgłębieniach.
Gdy w moje ręce wpadł smalczyk roślinny Smakowita Pajda z ziołami ogrodowymi pomyślałam, że ciasto można polać właśnie roztopionym smalczykiem.

Smakowita Pajda zaskoczyła mnie dużą zawartością ziół, dlatego zdecydowałam się użyć smalczyku roślinnego z ziołami ogrodowymi do przygotowania focacci z rukolą. Bo dla mnie zioła to nieodzowny składnik focacci.




PRZEPIS

SKŁADNIKI:

- 15 g drożdży świeżych
- 1/2 łyżeczki cukru
- 90 ml wody
- 200 g mąki pszennej typ 550
- 1 łyżeczka soli
- 3 łyżki oleju
- 4 łyżki smalczyku roślinnego Smakowita Pajda z ziołami ogrodowymi
- szczypta gruboziarnistej soli
- 2 garście rukoli
- 1 czerwona cebula
- 1 garść startego sera żółtego

PRZYGOTOWANIE:

- Drożdże wkruszyć do miski, zasypać cukrem i wymieszać. Po 5 minutach wlać wodę, wymieszać, zaczyn przykryć ściereczką i odstawić na 10 minut w ciepłe miejsce.

- Do zaczynu wsypać mąkę, sól, dodać olej i wymieszać łyżką. Następnie wyrobić ciasto aby było gładkie i elastyczne.

- Z ciasta uformować kulę i włożyć ją do miski wysmarowanej olejem, przykryć ściereczką i zostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia na 1,5 godziny.

- Ciasto krótko wyrobić i umieścić w formie o średnicy 28 cm, może to być tortownica lub forma do tart. Jeśli forma jest metalowa to należy posmarować ją oliwą. Ciasto najpierw rozciągnąć aby miało kształt placka, włożyć do formy, a następnie palcami zwilżonymi wodą rozciągać aby ciasto przykryło całe dno.

- Roztopić smalczyk roślinny Smakowita Pajda z ziołami ogrodowymi (tylko aby był w formie płynnej, nie może być zbyt gorący). Na cieście zrobić wgłębienia palcami i polać je roztopionym smalczykiem, posypać szczyptą gruboziarnistej soli.

- Na to układać pokrojone w większe kawałki liście rukoli, następnie cebulę w plasterkach, całość posypać serem żółtym.

- Wstawić do nagrzanego do 220 stopni C piekarnika i piec 15- 20 minut.
Smacznego !








Przepis bierze udział w zabawie kulinarnej “Smakowita Pajda to kulinarna frajda!", którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent smalczyku roślinnego Smakowita Pajda

1 komentarz:

  1. Ja także pożeram Twoje danie oczami, ale mam nadzieję, że niebawem będę miała okazję spróbować :D Myślę, że to fajna alternatywa dla pizzy. Zrobię na pewno!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...