poniedziałek, 3 lutego 2014

DROŻDŻOWE ŁÓDKI Z JABŁKIEM

Smakowite drożdżówki w kształcie łódek z nadzieniem z jabłek, które mi się przyśniły :)

Muszę przyznać, że to był eksperyment kulinarny z mojej strony, który opierał się na moim śnie, nigdy w realu nie widziałam takich drożdżówek i bałam się czy wyjdą, ale postanowiłam dać się ponieść tej wizji.

Przyśniło mi się bowiem coś w rodzaju tureckiego pide tyle, że na słodko, z jabłkami. W tym śnie trzymałam w ręku taką drożdżówkę i jadłam ją z wielkim apetytem :) .

Eksperyment powiódł się, a łódki wyszły wyśmienite, nie posiadały zbyt grubego ciasta, za to miały dość sporo jabłkowego nadzienia i oto mi chodziło, jestem z nich bardzo zadowolona. :)

Bardzo stosowny smakołyk na śniadanie z kubkiem kakao lub na deser do popołudniowej herbatki.

A tak swoją drogą to czy często Wam się śni jedzenie? Bo ja przyznam, że często miewam takie sny i budzę się głodna :)
A ostatnio śnią mi się bazary, gdzie wyszukuję fajne rzeczy, różne talerze, naczynia, a także targi warzywne i piękne, świeże warzywa. Co ciekawe, nie owoce, a warzywa :)

Ostatni mój sen z tej serii był taki: byłam na jednym takim bazarku i kupowałam u pewnej kobiety takie piękne, różowe miseczki (szklane lub fajansowe nie pamiętam), o ściankach nie gładkich, a kanciastych, miały interesujący wzór- tak jakby całe były obsypane czekoladową posypką- ten wzór był wypukły.

We śnie pomyślałam, że będą świetne do lodów i deserów. Zapytałam się tej kobiety czy ma więcej takich miseczek i ona wyciągnęła jeszcze 4 :), ucieszona, powiedziałam że biorę wszystkie, już mi je pakowała, ja zapłaciłam i wtedy się obudziłam :( Przyznam, że obudziłam się dość rozczarowana :)
Chyba źle ze mną ? :) Za dużo przebywania w kuchni :)





SKŁADNIKI (na 6 sztuk długości 30 cm):

Ciasto:
- 1 jajko
- 0,5 szklanki oleju
- 0,5 szklanki letniej wody
- 35 g drożdży
- 1 szklanka gęstego jogurtu naturalnego
- szczypta soli
- 3 łyżki cukru
- 600 g mąki

Nadzienie:
- 6 jabłek
- sok z połowy cytryny
- 3 łyżki cukru brązowego

Do polania:
- 2 jajka
- 3 łyżki śmietany 18 %
- 1 łyżka cukru z wanilią

PRZYGOTOWANIE:

- Składniki na ciasto, oprócz mąki wymieszać w misce. Gdy się połączą dosypywać stopniowo mąkę i mieszać łyżką. Następnie wyrobić ręką gładkie ciasto. Wyrobione ciasto zostawić w przykrytej ściereczką misce, w ciepłym miejscu na 30 minut aby wyrosło.

- Jabłka umyć, obrać i pokroić w kostkę, skropić sokiem z cytryny. Wsypać do nich 3 łyżki cukru brązowego i wymieszać.

- Ciasto podzielić na 6 części. Każdą cześć rozwałkować na podłużny placek długości 30 cm, położyć w prostokątnej formie do pieczenia, wyłożonej papierem do pieczenia (po 2 podłużne placki na formę). Na każdy placek nałożyć ok. 4 łyżki jabłek zostawiając 3 cm wolnego miejsca od krawędzi placka. Następnie zagiąć brzegi ciasta aby zachodziły nieco na jabłka, a końce łódek dobrze zlepić aby powstały dzióbki.

- Przed włożeniem do piekarnika polać równomiernie wymieszanymi jajkami ze śmietaną i cukrem z wanilią po samych widocznych jabłkach (ok. 3 łyżki na łódkę, nie lać po cieście).

- Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C przez 20-25 minut, aż się lekko zarumienią.
Smacznego !






2 komentarze:

  1. Bardzo oryginalne te drożdżówki, podobają mi się ogromnie :)
    Też mi się śni jedzenie, kiedyś mango mi się śniło co kilka nocy przez miesiąc, aż kupiłam i zjadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że Ci się podobają :) teraz planuję zrobić takie na słono, przepis oczywiście zamieszczę tutaj na blogu :) a z tym mango też śmiesznie, że akurat mango Cię prześladowało...:) a mi wczoraj śnił się tort, tak pięknie wyglądał, miał różne warstwy- białą, kakaową i taką "kawa z mlekiem", to był tort o smaku kawowy, cappuccino-- coś w ten deseń, nałożyłam sobie łapczywie aż trzy kawałki i ktoś mi zrzucił na ziemię talerzyk z tymi kawałkami :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...