niedziela, 1 grudnia 2013

ŚNIADANIOWE BABECZKI Z KIESZONKĄ

Śniadanie na słodko czy wytrawne? Są zwolennicy jednego jak i drugiego wariantu, dlatego stworzyłam uniwersalne menu śniadaniowe, w którym można sobie wybrać wariant wg upodobań.

Do upieczenia takich babeczek z kieszonką wykorzystałam ciasto na popovers, upiekłam je w formie na muffiny. Po upieczeniu ciasto w smaku i w formie przypomina mi ciasto ptysiowe. Można się zapatrzeć na te babeczki w trakcie pieczenia jak nagle się podnoszą do góry- jakby miały wybuchnąć, zupełnie jak popcorn :) .

Babeczki je się jeszcze ciepłe, dopiero co wyciągnięte z piekarnika z dowolnym dodatkiem- ja preferuję ser ricotta z rzeżuchą i szczypiorkiem- do tego pomidorki, ale smakowite są także z dżemem żurawinowym. Babeczki w swoim wnętrzu kryją przestrzeń, kieszeń do której po przekrojeniu możemy nałożyć dodatek.

Kolejnym elementem mojego pysznego śniadania jest szklanka soku 100 % (stanowi ona 1 z 5 porcji warzyw lub owoców, które powinniśmy spożywać w ciągu dnia) oraz kawa zbożowa z mlekiem. Takie śniadanie mnie rozpieszcza :) .



PRZEPIS

SKŁADNIKI (12 sztuk):

- 1,5 szklanki mąki
- 1,5 szklanki mleka
- 0,5 łyżeczki soli
- 3 jajka
- masło do wysmarowania formy

Dodatkowo:
- dżem żurawinowy
- ser ricotta z rzeżuchą i szczypiorkiem, doprawione solą, pieprzem
- pomidory koktajlowe
- szklanka soku 100 % czerwony grejpfrut
- kubek kawy zbożowej z mlekiem

PRZYGOTOWANIE:

- Piekarnik nagrzać do temperatury 200 stopni C.

- Formę na muffiny wysmarować masłem.

- Gdy piekarnik się nagrzeje to wymieszać trzepaczką w misce: mąkę, mleko i sól.

- Dodawać pojedynczo jajka i krótko wymieszać- tylko do połączenia składników.

- Nalać ciasto do foremek (do połowy wysokości).

- Wstawić formę z ciastem do piekarnika i piec przez 20 minut w temp 200 stopni C. Następnie zmniejszyć temperaturę do 180 stopni C i piec jeszcze ok. 20 minut, aż będą rumiane.

- Po wyciągnięciu z piekarnika od razu wyciągać z formy i podawać. Podawać na słodko- z dżemem żurawinowym, lub na słono- z serem ricotta (z rzeżuchą i szczypiorkiem). Całość wieńczy kawa zbożowa z mlekiem i szklanka soku 100 % Tymbark.
Smacznego !







Post bierze udział w konkursie:

5 komentarzy:

  1. ale fajne te babeczki! do napakowania idealne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wow, świetny pomysł ;o wygląda cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny i łatwy przepis. Pięknie rosną te babeczki. Dodałam trochę więcej soli i zjedliśmy z masełkiem. Dzięki:D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...