sobota, 16 listopada 2013

ROGALIKI WODNE

Urocze i pyszne rogaliki, przy których jest niewiele pracy, a dużo przyjemności podczas smakowania ich z pyszną herbatą.
Przepis pochodzi z zeszytu mojej Mamy :) .


PRZEPIS

SKŁADNIKI:

- 50 g drożdży świeżych
- 2 łyżki cukru
- 0,5 kg mąki
- szczypta soli
- 250 g margaryny
- 2 jajka
- 1 szklanka gęstej, kwaśnej śmietany
- powidła śliwkowe

PRZYGOTOWANIE:

- Drożdże wkruszyć do kubka, zasypać cukrem, wymieszać i poczekać 5 minut aż się rozpuszczą.

- Składniki ciasta zagnieść łącznie z zaczynem drożdżowym.

- Z ciasta uformować kulę, owinąć szczelnie w folię i włożyć do zimnej wody na ok. 25 minut, aż wypłynie do góry.

- Po tym czasie ciasto jeszcze raz, krotko wyrobić, podzielić na 4 części . Każdą z części rozwałkować, pociąć na trójkąty.

- Na każdy trójkąt (przy najkrótszej krawędzi ) umieścić 1 małą łyżeczkę powideł śliwkowych, zwinąć i uformować rogale.

- Rogale kłaść na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.

- Piec w nagrzanym do 190 stopni C przez ok. 20 minut, do zrumienienia.

- Po wystygnięciu rogaliki posypać cukrem pudrem.
Smacznego !




7 komentarzy:

  1. Robiłam je kiedyś w ilościach sklepowych ,pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie identyczne rogale ;-) pycha . pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko z lodowki? Margaryne trzeba rozpuscic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie trzeba roztapiać :) raczej w temperaturze pokojowej, chodzi o to że margaryna ma być posiekana z mąką jak podczas robienia kruchego ciasta :)

      Usuń
  4. Ja wlasnie kole ciasta mam w zimnej wodzie :-!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...