piątek, 12 lipca 2013

PESTO LETNIE

Bardzo lubię pesto, czy to pietruszkowe, z bazyli, czy ziołowe, w każdej zielonej postaci. Pesto jest wspaniałe z makaronem, a także z pieczywem. Jeśli chodzi o pieczywo to Pesto lubię w zestawieniu z chlebem, ciabattą lub focaccią. Po prostu kawałek pieczywa posmarowane tym pysznym zielonym mazidłem i nic więcej do szczęścia nie potrzeba :) .

Ostatnio stworzyłam Pesto, które nazwałam letnim bo użyłam do jego przygotowania zieleniny obecnie rosnącej w moim ogródku- kolendry, pietruszki, szpinaku nowozelandzkiego, a skoro obecnie mamy lato to jest to Pesto letnie.

Nie ukrywam, że jeszcze do niedawna nie przepadałam za smakiem i zapachem liści kolendry- był dla mnie za aromatyczny, taki dziwny… Ale zaczynam się do kolendry przekonywać coraz bardziej, a to Pesto zdecydowanie ułatwia polubienie tego zioła. Smak i zapach kolendry doskonale komponuje się w tym Pesto wraz z innymi składnikami. Polecam spróbować i gwarantuje, że zniknie w mig.


PRZEPIS

SKŁADNIKI:

- pęczek natki pietruszki
- pęczek liści kolendry
- 2 spore garście liści szpinaku nowozelandzkiego
- 1/2 szklanki ziaren słonecznika
- 3/4 szklanki oleju rzepakowego
- sok z 1 cytryny
- 2 ząbki czosnku
- 1 płaska łyżeczka soli
- 1/4 łyżeczki świeżo mielonego pieprzu

PRZYGOTOWANIE:

- Słonecznik podprażyć na suchej patelni.

- Do blendera typu mikser wrzucić umyte i osuszone z wody natkę pietruszki, kolendrę, szpinak i obrany czosnek.

- Wsypać wystudzony słonecznik, a także sól, pieprz. Wlać olej i sok z cytryny. Całość dobrze zblendować, aby powstała dość jednolita masa.

- Pesto przełożyć do małych, szerokich słoiczków (u mnie wychodzą trzy), a na górę wlać nieco oleju, zakręcić i tak można przechowywać kilka dni w lodowce.
Smacznego !







2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...