poniedziałek, 15 lipca 2013

OGÓRKI Z KURKUMĄ

Postanowiłam przez najbliższe 6 dni publikować posty na przepisy na przetwory z ogórków, z tej racji że sezon na ogórki się zaczął. Pokażę przepisy na przetwory, które goszczą u mnie na piwnicznych półkach, a przez zimę urozmaicają obiady, kanapki czasem sałatki.
Postaram się pokazać różnorodne smaki, które odkryłam. Mam nadzieję, że ktoś z Was skorzysta :) .

Pierwsze ogórki, które zaprezentuję świetnie się nadają do obiadu jako sałatka, kiedy nie ma czasu na stworzenie surówki lub na kanapki. Są to ogórki z kurkumą o bardzo przyjemnym, złocistym kolorze i ciekawym smaku.

Przepis na te ogórki pochodzi z gazety „Przepisy czytelników”  nr 7/2011 wydanie 6.07- 2.08.2011 strona 7.


PRZEPIS

SKŁADNIKI (ok. 8 słoików):

- 5 kg ogórków
- 6 szklanek wody
- 2 łyżeczki gorczycy
- kilka liści seler naciowego
- 1 szklanka octu 6 %
- 400 g cukru
- 2 cebule
- 3 łyżki soli
- 15 g kurkumy

PRZYGOTOWANIE:

- Ogórki umyć i pokroić w plasterki.

- Do garnka wlać wodę, ocet, wsypać cukier, kurkumę, sól i zagotować. Zalewę ostudzić.

- Na dnie słoików ułożyć liście selera i posypać je gorczycą. Następnie nakładać pokrojone ogórki, a na ich wierzchu ułożyć plasterki cebuli.

- Gotowe słoiki zalać zimną zalewą.

- Gotować przez 10 minut w dużym garnku z wodą sięgającą do połowy wysokości słoików. Na dnie garnka ułożyć ściereczkę żeby słoiki się nie obijały.

- Ogórki są dobre do jedzenia po dwóch tygodniach.
Smacznego !








1 komentarz:

  1. Ile kucharek tyle przepisów, ja też robiłam ogórki z kurkumą, ale troszkę inaczej, Twoje wyglądają równie pysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...