czwartek, 18 lipca 2013

OGÓRKI SZKLARNIOWE W ZALEWIE

Kiedyś byłam ciekawa czy da się zrobić przetwory z ogórków szklarniowych (takich długich, które się kupuje na kanapki) bo miałam ich akurat nadmiar. Zaczęłam szukać i tak znalazłam TEN PRZEPIS.  Zaryzykowałam, zrobiłam tą sałatkę i nie żałuję, wyszła bardzo fajnie :).

Ogóreczki wychodzą bardzo smaczne, mają łagodny smak. Zdecydowanie dla amatorów łagodniejszych smaków, ja jestem bardzo zmienna, czasami lubię zaszaleć z pikantnymi, a czasem mam chęć na takie łagodniejsze. Ogórki takie świetnie nadają się na kanapki bo plasterki są całe, jędrne, nie przebija w nich octowy smak, są bardziej neutralne i nie dominują na kanapkach.

Także jak macie nadmiar ogórków i nie macie co z nimi zrobić, a przejadły się już świeże polecam zrobić je w słoikach, na zimę będą w sam raz :) .


PRZEPIS

SKŁADNIKI:

- 1 kg ogórków szklarniowych (długie)
- 150 g cebuli
- 4 ząbki czosnku
- 3 łyżki cukru
- 3 łyżki octu 10%
- 2 łyżki soli

PRZYGOTOWANIE:

- Ogórki umyć i pokroić w niezbyt cienkie plastry- grubości ok. 0,5 cm.

- Cebulę pokroić w piórka, a czosnek w cienkie słupki.

- Do dużej miski włożyć ogórki, cebulę i czosnek, dodać ocet, cukier i sól. Wszystko wymieszać i zostawić na 3 godziny.

- Po tym czasie ponownie wymieszać i napełniać powstałą sałatką słoiki (dosyć ciasno upchać).

- Słoiki dobrze zakręcić.

- Słoiki z sałatką gotować 10 minut w dużym garnku z wodą sięgającą do połowy wysokości słoików. Na dnie garnka ułożyć ściereczkę żeby słoiki się nie obijały. 
Smacznego !









5 komentarzy:

  1. oj pyszności:), ja w tym roku najem sie małosolnych u mamy:)na urlopie:)w PL,a taka sałatka tez smaczna Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietny przepis ja dodalam jeszcze od siebie lisc laurowy gorczyce i ziele angielskie wyszly przepyszne

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.Zrobiłam tą sałatkę jest dobra -faktycznie delikatna.
    Ale w przepisie brak informacji co zrobić z sokiem ,którego jest dużo w misce po
    tych 3-ch godzinach. Ja tego soku nie nalałam do słoików, tylko wybrałam same warzywa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Soku nie odlewam nigdzie zostaje z ogorkami stanowi on taka zalewe dla ogorkow. Nakladam ogorki razem z tym sokiem do sloikow😊

      Usuń
  4. Przepis super jedno ale zrobiłem wg przepisu i wyszło mega!!!slone wiec jedna łyżka soli wystarczy dodałbym jeszcze po kilka ziaren gorczycy do słoików trochę ożywi smak.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...