sobota, 20 lipca 2013

OGÓRKI PO CYGAŃSKU

Przepis na te przepyszne ogórki znalazłam na blogu serwetkowo.blox.pl. Ogórki po cygańsku są cudowne, w smaku słodkawo, pikantne z nutką kwasowości- smak jest mi trudno dokładniej opisać ale bardzo mi odpowiada :) .

Ogórki te są wspaniałe na zimowe kanapeczki lub jako sałatka do obiadu. Jak mam lenia i nie robię surówki do obiadu to wyciągam słoik z ogórkami po cygańsku, otwieram i sałatka gotowa  :) .

Naprawdę przepis polecam bo wcześniej nie spotkałam się z podobnymi w smaku ogórkami, a są pyszne, odkąd poznałam ten przepis to robię te ogórki już od kilku lat i jeszcze mi się nie znudziły :) .
 

PRZEPIS
 
SKŁADNIKI:

- 5 kg ogórków gruntowych
- 2 czubate łyżki soli
- 4 cebule
- 4 ząbki czosnku
- 5 baldachów kopru ogrodowego
- 1 liść chrzanu
- 10 liści winorośli lub wiśni
- 6 kulek ziela angielskiego
- 2 łyżeczki pieprzu czarnego, mielonego

Zalewa:
- 1 i 1/2 szklanki octu 6%
- 3/4 szklanki wody
- 3 szklanki cukru

PRZYGOTOWANIE:

- Ogórki umyć i pokroić w plastry grubości 3 mm.

- Pokrojone ogórki włożyć do dużej miski, posolić i wymieszać, zostawić na noc.

- Rano odlać sok, który puściły ogórki.

- Zrobić zalewę: zagotować wodę z cukrem i octem.

- Do ogórków dodać koper, liście, przyprawy, czosnek pokrojony w słupki i cebulę pokrojoną w plastry.

- Ogórki zalać gorącą zalewą, wymieszać delikatnie i zostawić na 10 godzin.

- Po tym czasie ogórki wraz z zalewą układać w słoikach, słoiki zakręcić.

- Słoiki gotować 15 minut w dużym garnku z wodą sięgającą do połowy wysokości słoików. Na dnie garnka ułożyć ściereczkę żeby słoiki się nie obijały.
Smacznego !





11 komentarzy:

  1. czy to nie przypadkiem salatka szwedzka?
    http://lubieessc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. nie to nie szwedzka :) ale jest podobna, sałatkę szwedzką uwielbiam może dlatego i te po cygańsku mi przypadły do gustu :) o ile pamiętam w szwedzkiej sałatce jest olej- a przynajmniej ja kiedyś taką szwedzką jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O, jak mi miło, że smakują moje ogórki. Ja tez je uwielbiam, właśnie robię :)
    www.serwetkowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo lubię te ogórki :) pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Witam,
    A jak pasteryzujesz? Wkładasz słoiki do zimnej czy gorącej wody, bo czas rozumiem liczysz od momentu zagotowania?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy woda w garnku jest już gorąca-zagotowana to wkładam na dno złożoną na 4 ściereczkę aby słoiki się nie obijały i na nią wkładam słoiki i od tego momentu 15 minut pasteryzuję :)

      Usuń
  5. Na zdjęciach w sałatce oprócz ogórków widać paseczki cebulki,a w składnikach nie ma.To jak to ma w końcu być?Z cebula czy bez?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ivka73 chyba coś przeoczyłaś, przecież jest w składnikach cebula :)

      Usuń
  6. a ja niemądrze spytam - czy liście i koper też wkładać do słoików z ogórkami czy wyjąć?

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj-co to jest baldach kopru

    OdpowiedzUsuń
  8. Cygańskie? Pewnie kradzione XD.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...