wtorek, 16 lipca 2013

KROKODYLKI - OGÓRKI NA OSTRO

Dziś Wam polecam ogórki, moim zdaniem najlepsze, uwielbiam je- to zdecydowanie mój numer jeden :) . Zakochałam się w nich od pierwszego spróbowania i wiedziałam, że muszę je zrobić. Są pikantne, a zarazem słodkawe- po prostu pyszne !

Dodam, że nie są aż tak bardzo pikantne, tak umiarkowanie, na moje możliwości smakowe. Zawsze robię krokodylki kilka razy w sezonie, zasilając w ten sposób zimowe zapasy w piwnicy.

Krokodylki mają naprawdę uniwersalne zastosowanie, nadają się do obiadu zamiast surówki, na kanapki lub wyłożone na miseczkę na imprezowym stole, wspaniale smakują z mięsem. Na pierwszy rzut oka wydają się pracochłonne ale tak naprawdę robi się je bardzo prosto, szybko i nie ma z nimi za dużo pracy. Ten sprawdzony wielokrotnie przepis mam od pani Jadzi.


PRZEPIS

SKŁADNIKI (na 8 słoików po dżemach):

- 3 kg ogórków gruntowych
- 4 łyżki soli
- 1 główka czosnku
- 8 łyżek oleju rzepakowego
- 1,5 szklanki octu
- 0,5 kg cukru
- 2 łyżeczki sproszkowanej papryki chili

PRZYGOTOWANIE:

- Ogórki umyć i pokroić w słupki. Najlepiej wybrać małe dość wąskie ogórki.

- Pokrojone ogórki wymieszać z solą i zostawić na 4 godziny.

- W tym czasie przygotować zalewę nr 1: czosnek obrać, pokroić w plasterki i zagotować z olejem.

- Następnie przygotować zalewę nr 2: ocet zagotować z cukrem.

- Wymieszać zalewę nr 1 z zalewą nr 2 i dodać chili.

- Po 4 godzinach zlać wodę z ogórków, którą puściły i zalać je przygotowaną zalewą (zalewa nr 1 + zalewa nr 2 + chili). Zlaną wodę z ogórków zostawić w osobnym naczyniu (nie wylewać do zlewu bo będzie potrzebna).

- Ogórki z zalewą mają stać 4 godziny.

- Po 4 godzinach ogórki nałożyć do słoików wraz z zalewą dość ściśle. Słoiki zalać wodą , która wcześniej została po ogórkach (uzupełnić nią słoiki do pełna).

- Gotować przez 10 minut w dużym garnku z wodą sięgającą do połowy wysokości słoików. Na dnie garnka ułożyć ściereczkę żeby słoiki się nie obijały.

- Krokodylki można jeść od razu ale lepsze są po około tygodniu.
Smacznego !




24 komentarze:

  1. ocet 6 czy 10%?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może być 10-cio i 6-cio procentowy ocet, ja robię z 10% gdyż wychodzą bardziej wyraziste w smaku :)

      Usuń
  2. witam, zrobiłam ogórki z Twojego przepisu (wprowdziłam kilka zmian). wszystkim ogórki bardzo smakują http://bezpszenicyy.blogspot.com/2013/07/krokodylki-ogorki-na-ostro.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o świetnie :) ja też się w tych pikantnych ogóreczkach zakochałam od pierwszego spróbowania i od tamtej pory są moimi ulubionymi :) pozdrawiam

      Usuń
  3. A czy te ogórki ułożone już w słoiki należy zalać tą zalewą octową i dopełnić wodą z solą którą wcześniej zlaliśmy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogórki , które były w zalewie 4 godziny (zalewa nr. 1 + zalewa nr 2 + chili) po prostu trzeba powkładać do słoików, łącznie z tą zalewą. A potem dolać do słoików tej wody, która została nam z ogórków. Zrobię małą dopiskę w przepisie :) pozdrawiam

      Usuń
  4. u mnie też numer jeden, najlepsze na imprezkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. witam,
    ogórki po odsączeniu z wody mam zalać gorącą zalewą czy poczekać, aż wystygnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zalewam ogórki ciepłą zalewą, nie wrzącą i nie zimną po prostu ciepłą :) ale myślę, że jakby zalać gorącą zalewą to by się nic nie stało :)

      Usuń
  6. Dziwne te zdjęcia... Po użyciu oleju i chili zalewa w słoikach powinna nabrać czerwonej barwy. Czosnek zagotowany w oleju na pewno nie wygląda tak jak na zdjęciach w słoiku. Czy aby zdjęcia są zdjęciami z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Andrzeju już odpowiadam na Twoje wątpliwości: Zdjęcia mogą się podobać lub nie, kwestia gustu, przy użyciu tylko 2 łyżeczek chili zalewa i ogórki nie zabarwiają się na czerwono, może jak by wsypać dwie paczki przyprawy to by zabarwiło. Czyli mam rozumieć, że czosnek wygląda dobrze? tak, nie rozpada się i nie flaczeje, wygląda tak dobrze i jest smaczny. Zapewniam, że zdjęcia pochodzą z tego przepisu, mało tego krokodylki ze zdjęcia nie były dopiero co włożone do słoików tylko mają kilka miesięcy. Dlatego te ogórki są doskonałe jako zapas na zimę, ładnie wyglądają w słoiki i na talerzu, każdy chętnie po nie sięga. Polecam wypróbować ten przepis, a jak wypróbujesz daj znać jak smakowało :) pozdrawiam

      Usuń
    2. Jeśli się przyjrzysz to pod zakrętką widać brunatną część tłustej zalewy

      Usuń
  7. Równie smaczne są "krokodylki" z młodej cukinii. Spróbujcie! Same serdeczności dla Wszystkich eksperymentujących z nowymi potrawami! Babcia Mania

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepsza receptura na ogorki z tego bloga. Polecam wszystkim.Wlasnie te.Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że Ci posmakowały, ja też je uwielbiam :)

      Usuń
  9. Dzień dobry. Chciałam zapytać ile słoiczków wychodzi z podanych powyżej proporcji ?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja dodałam zamiast chili w proszku takiej świeżej papryczki pokrojonej wyszły świetne, a i nie czekałam tych 4 godzin które miały spędzić w zalewie (bo wypadła by mi 4 rano) i też wyszły pycha

    OdpowiedzUsuń
  11. ja mam trochę łatwiejszy przepis, mniej "zabawy".Myslę, że efekt końcowy jest taki sam i Pani i mój :). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. moje ulubione:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Robię podobnie ale nie zalewam po zasoleniu i odsączeniu wody zalewą tylko zasypuję przyprawami. I dłużej stoją po zasoleniu i potem po zasypaniu ww. przyprawami bo aż po 8-12 godzin. Potem napycham w słoiki i zalewam wrzącą zalewą i zakręcam - już bez pasteryzowania. Wspaniałe, choć raz wyszły miękkie :)
    Polecam jako dodatek do tatara :)

    OdpowiedzUsuń
  14. dziewczyny w pracy robily z troszke innego przepisu do ktorego dodaje sie o wiele wiecej cukru. Jako ze nie chce mi sie ekstra po niego leciec zrobie z Twojego. Zobaczymy co sie wykluje :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy zamiast chili w proszku można dać papryczkę chili

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...