czwartek, 4 lipca 2013

CIASTO Z KOKOSOWĄ WARSTWĄ

Ciasto niby zwykłe bez udziwnień ale za to bardzo smaczne, nie można się od niego oderwać. Ja mam słabość do wszelkich wypieków, deserów o smaku kokosowym i to ciasto zdecydowanie mi smakuje :) .

Wychodzi go spora blaszka dlatego przeważnie zostaje na drugi dzień, wtedy to ciasto jest jeszcze lepsze. Przepis pochodzi z gazety „Przyślij przepis”, niestety nie jestem w stanie powiedzieć z którego miesiąca pochodzi to wydanie bo przepis mam wycięty, jedynie mogę powiedzieć, że autorem przepisu jest pani Irena A. z Nielestna. Przepis naprawdę godny polecenia bo nie ma przy nim dużo pracy, a wychodzi pyszne.

 



PRZEPIS

SKŁADNIKI:

Ciasto:
- 3 szklanki mąki
- 1 margaryna
- 5 żółtek
- 1 szklanka cukru
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia

Masa:
- 500 ml kwaśnej śmietany 18 %
- 5 białek
- 20 dag wiórków kokosowych
- 1/2 szklanki cukru

PRZYGOTOWANIE:

- Z podanych składników zagnieść ciasto.

- Ciasto podzielić na dwie części. Jedną część włożyć do zamrażalnika, drugą umieścić na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.

- Zagotować składniki masy: śmietanę z wiórkami i cukrem (z 1/2 szklanki cukru odjąć 2 łyżki). 

- Gdy masa wystygnie, białka ubić na sztywną pianę i dodać do niej 2 łyżki cukru (odjęte wcześniej). Dalej ubijać.

- Do wystudzonej masy stopniowo dodawać pianę i delikatnie mieszać łyżką, wyłożyć na ciasto.

- Resztę ciasta zetrzeć bezpośrednio na warstwę kokosową.

- Piec 60 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C. Ciasto pokroić po zupełnym ostudzeniu i… zjeść :) .
Smacznego !











3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...