czwartek, 11 lipca 2013

BABKA BISZKOPTOWA

Przepis na tą babkę znalazłam dość przypadkowo na stronie www.janinagotuje.pl. Przypadkowo bo zerkając na całkiem inny przepis - na pleśniaka pochodzący z gazety (było to zdjęcie artykułu z gazety) natknęłam się na tą babkę (szybka babka) w tym samym artykule.

Babka z tego przepisu wychodzi wyśmienita, jest lekka, pulchna, mięciutka i pachnąca. Ma smak biszkopta stąd nadana przeze mnie nazwa. Babka ta stanowi dość prosty wypiek bez udziwnień ale jest bardzo smaczna, ma swój urok i jest godna polecenia. Babkę można polać lukrem lub czekoladą, ja tradycyjnie aby nie czekać aż lukier lub czekolada zastygnie babkę posypuje cukrem pudrem :) .



PRZEPIS

SKŁADNIKI:

- 4 jajka
- 8 łyżek cukru
- cukier wanilinowy
- 8 łyżek mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 8 łyżek oleju rzepakowego

PRZYGOTOWANIE:

- Jajka ubić z cukrem i cukrem wanilinowym na jasny puch.

- Mąkę zmieszać z proszkiem do pieczenia i stopniowo dodawać po łyżce razem z olejem.

- Wszystkie składniki dokładnie wymieszać mikserem.

- Masę przełożyć do okrągłej formy z kominkiem (o średnicy 27 cm) wysmarowanej masłem i obsypanej mąką.

- Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C i piec 45 minut. Nie wyciągać babki od razu z piekarnika po wyłączeniu go, tylko zostawić w zamkniętym przez ok. 10 minut, następnie uchylić drzwiczki i studzić jeszcze przez kilka minut, wyciągnąć z piekarnika i całkowicie ostudzić .
Smacznego !




1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...