środa, 29 maja 2013

SPRING ROLLS Z SOSEM SŁODKO- KWAŚNYM

Kolorowe, lekkie, pyszne danie na obiad, na kolację lub przystawkę. Daniem tym oficjalnie powitałam wiosnę gdyż do tego dania wykorzystałam nowalijki z mojego ogródka- świeże zioła, rukolę, szczypior i pietruszkę, jak na razie doczekałam się dopiero takiej zieleniny bo ta wiosna nie rozpieszcza ciepłem, a na ogórki, pomidory i sałatę przyjdzie mi jeszcze troszkę poczekać.

Barwne spring rolls połączyłam z przepysznym sosem słodko kwaśnym. Przepis na podobny sos znalazłam kiedyś w startej gazecie z przepisami (chyba z roku 1970), przepisem się zainspirowałam, zmodyfikowałam wg własnych widzi-misie :) i stworzyłam swój sos, który pasuje do wielu dań chińskich, ryżu, kurczaka, ryb. Ten sos na moim stole gości często bo jest przepyszny. Kiedyś eksperymentując dodałam do sosu sezam i okazało się to strzałem w dziesiątkę- sezam do sosu pasuje idealnie. :)



 PRZEPIS

SKŁADNIKI ( 8 sztuk):

- 1 pierś z kurczaka
- papier ryżowy kwadratowy 8 płatów
- kilka liści sałaty lodowej
- świeże szparagi zielone
- liście selera naciowego
- kiełki mung w zalewie kwaśnej
- grzyby mun marynowane krojone
- kukurydza konserwowa
- cebula czerwona
- świeże liście bazylii czerwonolistnej i cząbru
- całe liście szczypioru

Marynata do mięsa:
- 2 łyżeczki przyprawy w płynie maggi
- 1 łyżeczka sosu teriyaki
- 1 łyżka płynnego miodu
- 1 łyżka oleju rzepakowego
- 1 łyżeczka ostrej musztardy
- 1 łyżka papryki słodkiej w proszku
- 1 łyżeczka suszonego cząbru
- 1 łyżeczka suszonej bazylii
- 1 łyżeczka świeżo mielonego pieprzu czarnego
- 1 łyżeczka curry w proszku
- 0,5 łyżeczki imbiru w proszku

Sos słodko- kwaśny:
- 2 cebule
- 3 duże marchewki
- 0,5 selera korzeniowego
- 3 łyżki oleju rzepakowego
- 2 łyżki octu 6 %
- 3 łyżki cukru
- 1 łyżka soli
- 4 łyżeczki koncentratu pomidorowego
- 2 łyżki przyprawy w płynie maggi
- 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
- 2 szklanki wody
- 4 łyżki sezamu

Do dekoracji:
- liście rukoli
- pomidorki koktajlowe
- 16 grubych plastrów ogórka
- świeża natka pietruszki

PRZYGOTOWANIE:

- Pierś z kurczaka pokroić w paski o wymiarach ok. 6x1,5 cm, wrzucić do miski i dodać wszystkie składniki marynaty wymienione wyżej. Całość dobrze wymieszać. Zostawić w marynacie na minimum 4 godziny w lodówce.

- Zamarynowane mięso z kurczaka usmażyć na patelni.

Sos słodko- kwaśny:

- Ocet, cukier, sól, koncentrat pomidorowy, maggi, mąkę ziemniaczaną, 1 szklankę wody wymieszać w misce.

- Cebulę pokroić w piórka, a marchew i selera w słupki. Cebulę podsmażyć na oleju w dużym rondlu, lekko zeszklić następnie wrzucić do niej marchew i selera. Dusić pod przykryciem ok. 15 minut aż warzywa zmiękną. Gdy warzywa są miękkie wlać do nich szklankę wody, zamieszać i chwilę zagotować.

- Do rondla z warzywami wlać mieszankę (z octem, cukrem, solą, koncentratem, maggi, mąką ziemniaczaną, wodą) i zamieszać.

- Gdy całość się zagotuje wsypać 4 łyżki sezamu, zamieszać i wyłączyć.

Zwijanie spring rolls:

- Papier ryżowy zwilżyć wodą z obu stron. 2 cm od górnej krawędzi papieru rozłożyć wzdłuż niej naprzemiennie liście bazylii czerwonolistnej i cząbru, następnie zagiąć rant (te 2 cm zagiąć na rozłożone liście). Z dolną krawędzią papieru ryżowego zrobić tak samo. Zabieg ten spowoduje, że na spring rolls będzie widoczny obrazek z liści ziół.

- Na papier ryżowy z zagiętymi wcześniej dwoma krawędziami (górną i dolną) w odległości ok. 5 cm od krawędzi lewej papieru (bez zagiętego rantu) kładziemy wzdłuż niej kolejno: sałatę lodową pokrojoną w dłuższe paski, szparagi (przekrojone wzdłuż), mięso, liście selera, cebulę, kiełki, grzyby, kukurydzę. Zawartość spring rolls ma wystawać poza obręb górnej krawędzi. Od środka w dół robimy tak samo (odbicie lustrzane). Następnie zwijany spring rolls. Przecinamy w połowie i mamy dwa spring rolls, zawiązać szczypiorem- 2 wiązania na jedną połówkę*. Postawić na talerzu na grubszym plasterku ogórka- częścią uciętą do dołu. Instrukcja zwijania na poniższym obrazku. :)
*Aby szczypior stał się mniej łamliwy a tym samym bardziej elastyczny, należy go posmarować olejem- ułatwia to zawiązywanie.

- Na talerz obok spring rolls nałożyć sosu słodko kwaśnego, całość udekorować rukolą, pomidorkami pokrojonymi w ćwiartki. Spring rolls dodatkowo udekorować całymi liśćmi natki pietruszki.
Smacznego !

Sposób zwijania spring rolls.







BLOG W 5 TRENDACH - Zagłosuj

5 komentarzy:

  1. ale fajne, a rysuneczki pierwsza klasa. Pozdrawiam serdecznie z Kuchni Marlenity

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieje, że wskazówki czytelne- dopełnienie opisu, dlatego zrobiłam taki rysunek :) pozdrawiam

      Usuń
  2. Bardzo kolorowo i wiosennie aż chce się jeść:)

    OdpowiedzUsuń
  3. cieszę się, że się spodobało, ja także lubię taką feerię barw na talerzu :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...