środa, 8 maja 2013

SPOTKANIE SZCZECIŃSKICH BLOGERÓW I PASJONATÓW WYPIEKÓW część 2.

Na spotkaniu szczecińskich blogerów i pasjonatów wypieków "Wypieki" mieliśmy okazję udekorować nasze dzieła- ten punkt spotkania bardzo mi się podobał. :)

Podczas dekorowania słodkości mieliśmy do dyspozycji stół pełen barwnych dodatków- wszystko na stole było świetnie przygotowane. Wymienię co znajdowało się na stole: owoce świeże (maliny, borówki amerykańskie, truskawki, melon, pomarańcze, winogrona, granat, mango, papaja, kiwi), owoce suszone (plastry pomarańczy, grejpfruta, kiwi, limonki), kwiaty (bratki, stokrotki, pierwiosnki), kwiaty suszone (lawenda, płatki chabra, róży), świeża mięta i melisa. Były też różnokolorowe sosy: czekoladowy, jagodowy z jałowcem, z buraka ćwikłowego i ananasa, pomarańczowy, truskawkowy z bazylią, a ponadto kratki z karmelu, duże wióry czekolady i tiule, a także proszek pomarańczowy (z suszonych pomarańczy) i czerwony.

Do dyspozycji były także miechunka peruwiańska, kumkwat, czarny sezam, a także bita śmietana i mascarpone. Tyle udało mi się zapamiętać, z pewnością coś pominęłam bo dodatków było bardzo wiele. Jak sami widzicie tak wyposażony w dodatki stół aż zachęcał do dekoracji naszych wypieków :)

Udało się wyczarować takie cuda na talerzu :)

Tartaletki z masą karmelową i orzeszkami ziemnymi Aliny blog Aliny



Brownies z sosem karmelowym i migdałami Sary blog Sary

Bezy cytrynowe z kremem cytrynowym Olgi blog Olgi

Ciasto Mokka mój wypiek :)

Jednym z punktów naszego spotkania był konkurs na najładniejszy i najsmaczniejszy wypiek, jurorami byli wszyscy uczestnicy- wybór nie był prosty bo wszystkie ciasta były pyszne i tak różne, była dogrywka w rezultacie pierwsze miejsce zajęło niebiańsko czekoladowe ciasto Bartka, a drugie miejsce oszałamiający Tort czekoladowy Jagody.

Czekoladowe ciasto Bartka

Tort czekoladowy Jagody blog Jagody

Ciasto Bartka rozpływało się w ustach, było niesamowicie lekkie i pyszne, nie wiem jakim cudem uzyskał taką lekkość. Tort czekoladowy Jagody zadziałał na mnie sentymentalnie i skojarzył mi się z dzieciństwem i już nawet wiem dlaczego. Tort zawierał krem maślany, był klasycznym tortem, takie torty pamiętam z dzieciństwa, już rzadko kiedy teraz się robi takie klasyczne tory z kremem maślanym tak misternie udekorowane. Tort miał w sobie procenty przez wiśnie z nalewki, które figurowały w jego wnętrzu (i jedynie procentowość tego tortu nie kojarzyła mi się z dzieciństwem…:) ale niewątpliwie dodawała atutów smakowych tortowi).

Wśród ciast uczestników można było zauważyć silny wpływ czekolady bo wiele było ciast z czekoladą właśnie, bezy cytrynowej i kremu cytrynowego. Były również ciasta marchewkowe, pojawiło się ciasto z rabarbarem, keks, sernik, muffiny, tartaletki z masą karmelową, wytrawne Esencja Perogord Noir (ciasto francuskie+ kozi ser+ orzechy włoskie), Koszyczki z syllabubem mojej Mamy (na które przepis podam wkrótce), ciasteczka owsiane, rogaliki drożdżowe z makiem, no i moje ciasto kawowe Ciasto Mokka (na które również załączę przepis). Mam nadzieję, że żadnego wypieku nie pominęłam. :)

Ciasto czekoladowe z kremem cytrynowym Asi blog Asi

Ciasto czekoladowe z pianką Kamili blog Kamili

Key lime pie z bezą Dagmary

Muffiny Niny


Keks Pawła


Cieszę się, że o spotkaniu dowiedziałam się w porę i na nim byłam- oby więcej takich spotkań bo było przepysznie ! :)
Smacznego ! ;)

4 komentarze:

  1. Nie mogę doczekać się kolejnego spotkania, ale chyba powinnam nie jeść nawet śniadania :) Ach, zjadłabym teraz kawałek Twojego ciasta! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak to były słodkie chwile :) Teraz do kawki Twoja tartaletka... haha marzenia :)

      Usuń
  2. Świetne te desery. ; )
    Ciekawe inspiracje do dekorowania deserów!

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie, że Ci się podoba, mi parę rzeczy wpadło w oko i na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...