środa, 1 maja 2013

PANCAKES W FORMIE PIEROGA Z KUSZĄCYM NADZIENIEM CIASTECZKOWO - SEROWYM

Pierogi uwielbiam w każdej postaci czy to ruskie, z kaszą gryczaną, czy drożdżowe z różnorodnymi farszami, a także Calzone… :)

Obmyśliłam sprytny plan połączenia pierogowej formy, pancakes i ciastek belVita- jest to moja trzecia propozycja w konkursie „Nowy pomysł na śniadanie z belVitą?”. Pierogi na słodko na śniadanie?- czemu nie? ;)

Taki pancakes w formie pieroga z ciekawym nadzieniem z serka ricotta i ciastek polany sosem owocowym (ja polałam sosem jagodowym z jałowcem) wraz dodatkami takimi jak owoce i serek stanowi ciekawe, pyszne i kolorowe śniadanie, którym można się porządnie najeść - to doskonały początek dnia.:)

 


PRZEPIS

SKŁADNIKI (na 3 duże pierogi):

Pancakes:
- 1/2 szklanki mleka
- 1 jajko
- 1 1/2 łyżki oleju
- 3/4 szklanki mąki
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3 łyżeczki cukru pudru
- szczypta soli

Nadzienie:
- 3 łyżki serka ricotta
- 3 ciastka belVita 5 zbóż + mleko

Dodatki:
- owoce
- chudy serek lub bita śmietana :)
- sos owocowy

PRZYGOTOWANIE:

- Wymieszać  mokre składniki na pancakes. W osobnym naczyniu wymieszać suche składniki, następnie do mokrych dodawać stopniowo suche i mieszać. Odstawić na 10 minut do lodówki.

- Nakładać na rozgrzaną patelnię do smażenia naleśników porcje ciasta nieco więcej jak na tradycyjne pancakes (aby powstały placki o średnicy 15 cm) i smażyć z jednej strony do momentu aż na powierzchni się zetnie i pojawią się małe otworki, na kilka sekund odwrócić na drugą stronę (ważne aby z drugiej strony nie smażyć za długo bo potem pieróg się nie sklei).

- Odwrócić ponownie na pierwszą stronę i położyć łyżkę serka na połowę placka, powbijać w serek pokruszone ciastko i złożyć pancakesa jak pieroga. Brzegi pieroga zagnieść (zlepić) widelcem.

- Pieroga smażyć jeszcze z obu stron po 1 minucie.

- Podawać z owocami, sosami owocowymi, serkami lub bitą śmietaną.
Smacznego !

1. Położenie ricotty na połowę pancakesa. 2. Wbicie w serek pokruszonego ciastka. 3. i 4. Zagniecenie brzegów pieroga widelcem. 5. Smażenie pieroga po minucie z każdej ze stron.




6 komentarzy:

  1. Co za efekt, genialne! :-) Takie śniadaniowe pierożki, ja się zakochałam, zdecydowanie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. haha :) dziękuję i cieszę się, że mój pomysł się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudooooowny pomysł ! Zdrowe, pyszne, pożywne i niesamowicie kreatywne śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. musiało być smaczne, mam teraz ochotę na pierogi ruskie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. haha ja pierogi o każdej porze mogę jeść, a zwłaszcza ruskie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...