środa, 1 maja 2013

MINI SERNICZKI NA CIASTECZKOWYCH SPODACH

Uwielbiam wszelkiego rodzaju serniki, a czemu by ich nie jeść na śniadanie? Oto moja druga propozycja w konkursie na „Nowy pomysł na śniadanie z belVitą?”.

Smak ciasteczek 5 zbóż + mleko wspaniale współgra z delikatną, puszystą masą serową, a całość idealnie przełamuje delikatnie kwaskowy mus z kiwi. Serniczki fajnie wyrastają w piekarniku, są sycące i bardzo łatwe w przygotowaniu. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia dlatego uważam, że trzeba je celebrować, myślę że takie mini serniczki to wspaniały sposób celebrowania tego posiłku. :)




PRZEPIS
 
SKŁADNIKI (na 6 sztuk):

Na spody:
- 12 ciastek belVita 5 zbóż + mleko
- ¼ kostki masła (50 g)
- 1 łyżka śmietanki do kawy 7,5 %

Na masę serową:
- 1 jajko
- 3 łyżki cukru pudru
- 1 łyżka mąki tortowej
- ¼ łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 pełne łyżki sera drobno zmielonego

PRZYGOTOWANIE:

- Piekarnik włączyć i nastawić temperaturę 190 stopni C.

- Ciastka drobno pokruszyć, dodać do nich masło w temp. pokojowej, łyżkę śmietanki i szybko wyrobić ręką na plastyczną masę.

- Powstałą masą wykleić wgłębienia w formie na mufffiny (mają powstać babeczki- tak jak na zdjęciu).

- Formę z wyklejonymi spodami włożyć do zamrażarki.

- Przygotować masę serową: zmiksować żółtko z serem, dodać mąkę z proszkiem do pieczenia, ponownie zmiksować.

- W osobnym naczyniu ubić pianę z białka jajka, pod koniec ubijania dodać cukier puder i ubić na sztywno. Pianę delikatnie wmieszać w masę serową za pomocą łyżki.

- Formę z wyklejonymi spodami wyciągnąć z zamrażarki i napełnić masą serową.

- Piec w nagrzanym piekarniku przez 20 minut, po upieczeniu wyłączyć piekarnik ale nie otwierać drzwiczek, dopiero po 10 minutach uchylić drzwiczki piekarnika na 5 minut, po tym dopiero wyjąć z piekarnika formę z serniczkami.

- Serniczki pozostawić w formie i dobrze ostudzić (muszą być całkowicie ostudzone) i dopiero potem wyciągać je z formy.

- Podawać polane musem z kiwi (zblendowany owoc kiwi).
Smacznego !

1. Wyklejanie spodów serniczków masą ciasteczkową. 2. Nalanie masy serowej na spody.




8 komentarzy:

  1. Serniczki mogę jeść o każdej porze dnia :) Takie ciasteczkowe muszą byc naprawdę pyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również uwielbiam serniki i serniczki, zawsze i wszędzie :) te ciasteczkowe są pyszne, smak ciastek doskonale komponuje się z delikatną masą serową :) ależ jestem skromna haha :) ale takie serniczki są rozdrapywane w mig to o czymś świadczy :)

      Usuń
  2. wymyśliłam coś podobnego kształtem, tylko ciut inne składniki :) Smacznego!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie byłam u Ciebie i wiedziałam, wyglądają apetycznie :), wydaje mi się, że Twoje są bardziej serowe, moje mają nadzienie w formie pianki :) ale widzę, że miłość do serników i serniczków gości w wielu sercach ;) smacznego :)

      Usuń
  3. Uuuuwielbiam takie mini serniczki ! I te ciasteczkowe spody sprawiają, że deserki są lżejsze i nie tracą na smaku, pycha !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obecność ciasteczkowych spodów sprawia, że we wnętrzach serniczków nie tworzy się pusta przestrzeń :) (sprawdzone przeze mnie bo próbowałam piec także samą masę serową bez spodów i w środku robiła się pusta przestrzeń- a ze spodami są idealne, także spody są nie tylko pyszne ale również bardzo ważne :))

      Usuń
  4. Świetnie wyglądają z tym zielonym musem na wierzchu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i taki mus jest pyszny, w dodatku tak szybko się go robi, ostatnimi czasy bardzo polubiłam kiwi :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...