niedziela, 12 maja 2013

DUKKAH

Dukkah jest egipską mieszanką składającą się z orzechów, ziół i przypraw.
Dukkah można używać jako panierkę do mięsa i ryb, posypywać grillowane warzywa lub traktować jako przyprawę do sałatek.

Najczęściej jest nią posypywany chleb, maczany wcześniej w cieplej oliwie z oliwek. Mi szczególnie dukkah się spodobało w zestawieniu z ciastem drożdżowym na słono- dzięki niemu drożdżowe wypieki nabierają charakteru przekąski typu krakersy, chipsy- przegryzki do piwa.

Dukkah jako panierka do kurczaka pieczonego? To jest to, dzięki tej mieszance znudzony kurczak nabiera ciekawego charakteru, tworzy się apetyczna chrupiąca skórka i niespotykany dotąd smak. Gdy natknęłam się na przepis na dukkah byłam przerażona kolendrą i kminkiem w składzie, jednak w całości te zioła komponują się doskonale- wspaniale równoważą je podprażone pistacje i sezam. Mieszanka ma dość mocny zapach, jednak łagodnieje on podczas jedzenia, mam wrażenie, że wyostrza zmysły smakowe i pobudza apetyt.

Przepis na tą magiczna mieszankę znalazłam na stronie www.taste.com.au i bardzo mnie zainteresował :) lekko go zmodyfikowałam, w rezultacie wychodzi mały słoiczek. A gdy zabraknie dukkah można go szybko przygotować bo to tylko trzy czynności: prażenie, mielenie, mieszanie i gotowe! Stopień rozdrobnienia zależy od naszych preferencji, ja lubię dukkah na drobno, jednak można zostawiać większe kawałki pistacji i sezamu.



PRZEPIS

SKŁADNIKI:

- 1/3 szklanki obranych orzechów pistacjowych
- 1/4 szklanki sezamu
- 1 łyżka nasion kolendry
- 1 łyżka nasion kminku
- 1 łyżeczka świeżo zmielonego pieprzu czarnego
- 1/2 łyżeczki soli morskiej

PRZYGOTOWANIE:

- Orzechy pistacjowe rozgnieść w moździerzu  lub zmielić w młynku do kawy i podprażyć 5 minut na suchej patelni. Wsypać do miski.

- Na rozgrzanej patelni podprażyć sezam na złoto, zmielić, wsypać do orzechów.

- Kolendrę i kminek podprażyć na suchej patelni (często mieszać aby się nie spaliły) do momentu aż ziarenka zaczną podskakiwać.  Zmielić, dodać do orzechów i sezamu.

- Do całości dodać sól, pieprz i dobrze wymieszać. Dukkah trzymać w słoiczku szczelnie zamkniętym (aby nie uleciał aromat) w lodówce (aby się nie zepsuło).

- Przyprawę dukkah podawać ze świeżym chlebem i ciepłą oliwą z oliwek.
Smacznego !




2 komentarze:

  1. Wspaniała aromatyczna panierka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę smakowita- niepowtarzalny smaczek, inaczej z nią smakuje kurczak, jeszcze inaczej sałatka czy właśnie drożdżowe wypieki, polecam spróbować :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...