poniedziałek, 22 kwietnia 2013

SAŁATKA Z CZARNYM JAJKIEM I OSTRO- KWAŚNYM DRESSINGIEM

Natchniona, tak nieśmiale budzącą się wiosną, chcąc dodać jej otuchy, stworzyłam taką oto sałatkę z czarnym jajkiem. I nie ukrywam te piękne jajka z zalewy były moją muzą. :)

Wiele kolorów- zieleń, czerwień, fiolet i wiele smaków- kwaskowe jajka, słodkie w środku, słodkie pomidorki, ostra cebula, które przenikając się tworzą zestawienie dla mnie idealne. Dressing ostro- kwaśny zwieńczył całość, a dzięki melasie i olejowi lnianemu miał przyjemnie pomarańczową barwę. Jak uzyskałam takie jajka pisałam w TYM POŚCIE



PRZEPIS

SKŁADNIKI :

- 8 liści sałaty rzymskiej
- 6 pomidorków koktajlowych
- 0,5 cebuli czerwonej
- 5 liści szczawiu
- 2 jajka w zalewie z octu balsamicznego

Dressing:
- 2 łyżki octu cydrowego 5%
- 1 łyżeczka melasy trzcinowej
- 2 łyżeczki musztardy Dijon
- 1 łyżka oleju lnianego
- kolorowy pieprz
- 5 liści świeżej szałwii

PRZYGOTOWANIE:

- Wszystkie składniki dressingu łącznie z posiekaną szałwią umieścić w małej miseczce i dobrze wymieszać.

- Liście sałaty pokroić na dość spore kawałki, ułożyć na talerzu.

- Pomidorki koktajlowe pokroić na ćwiartki, cebulę pokroić w plasterki i ułożyć je na sałacie.

- Jajka z zalewy z octu balsamicznego pokroić w ćwiartki i ułożyć na sałacie.

- Całość posypać pokrojonym na drobno szczawiem.

- Na sam koniec całość polać przygotowanym dressingiem.
Smacznego !





BLOG W 5 TRENDACH - Zagłosuj

1 komentarz:

  1. Super! Bardzo smakowita sałatka... i te jajka :) PYCHOTA!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...