czwartek, 4 kwietnia 2013

PANCAKES OWSIANKOWE

Bardzo lubię pancakes, chyba na równi z tradycyjnymi naleśnikami, a może nawet bardziej… :) Chyba przez to, że są grubsze i takie puszyste w środku. Na śniadanie wybrałabym pancakes, a nasze cienkie, tradycyjne naleśniki na słodko- na deser lub na słono- na obiad. Wpadłam na pomysł, że skoro pancakes pasują mi na śniadanie, a także lubię płatki owsiane to czemu by ich nie połączyć i nie stworzyć śniadania doskonałego? I połączyłam, wyszły pyszne!

Jak dla mnie lepsze od zwykłych pancakes bo w ich wnętrzu znajdują się sycące płatki owsiane. Ich zrobienie nie zajmuje zbyt wiele czasu zwłaszcza, że zaczynają się robić już wieczorem, a rano wystarczy dodać resztę składników, zamieszać dwa razy łyżką i usmażyć. Na śniadanie wystarczy mi zjeść 2- 3 takie pancakes i jestem najedzona, do tego jakiś jogurt lub serek owocowy i wyśmienita kawka mniam. :) Polecam takie śniadanko.



PRZEPIS

SKŁADNIKI (na 9 sztuk):

- 1/2 szklanki płatków owsianych
- 1 szklanka mleka
- 3/4 szklanki mąki pszennej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 jajko
- 2 łyżki oleju rzepakowego
- 1 łyżka cukru
- szczypta soli

PRZYGOTOWANIE: 

- Do miski wsypać płatki owsiane i zalać je szklanką mleka (zimnego), włożyć do lodówki i zostawić na noc.

- Rano do miski z płatkami i mlekiem wsypać mąkę, proszek do pieczenia, sól, cukier, wbić jajko i wlać olej. Wszystko dokładnie wymieszać i zostawić na 5 minut.

- W tym czasie rozgrzać patelnie do naleśników. Na patelnię nie dodawać tłuszczu, dzięki temu że w cieście jest olej pancakes się dobrze smażą i nie przywierają.

- Łyżką kłaść porcje ciasta (2 łyżki ciasta na jednego pacake) na rozgrzanej patelni i smażyć do lekkiego zrumienienia z obu stron. Ja na patelni do naleśników kładę po trzy pancakes, dzięki temu smażę je ekspresowo- smażę 3 partie po 3 pancakes= 9 pancakes.

- Podawać z serkiem, jogurtem, miodem, cukrem pudrem lub z czym się komu zamarzy.
Smacznego !





16 komentarzy:

  1. omomom owsiankowe - pychotka !! śliczne placuszki ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie piękne, rumiane placuszki :) Z takiego przepisu jeszcze nie robiłam - trzeba to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że przypadły do gustu, tym bardziej, że przepis sama sobie wymyśliłam :) ale jestem z nich bardzo zadowolona bo są lekkie, nietłuste, takie delikatne- także z czystym sumieniem polecam :)

      Usuń
  3. Świetne pancakes'y wyszły! ; )
    Ja robiłam placuszki owsiane, ale muszę przyznać, że aż tak nie wyrosły!

    Pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam wypróbować mój przepis i podzielić się wrażeniami jak wyszły :)

      Usuń
  4. Chciałam zrobić sobie odskok od tradycyjnej owsianki, więc zrobiłam dziś rano Twoje pancakes, do tego plasterki krwi i trochę jogurtu naturalnego i były PRZEPYSZNE! Na pewno jeszcze nie raz je przygotuję :)
    Tak ogólnie pierwszy raz smażyłam bez tłuszczu i bałam się, że się nie uda, ale wyszło idealnie, wcale się nie przyklejały do patelni, idealnie odchodziły. Cudowny przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że śniadanko było udane :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...