poniedziałek, 22 kwietnia 2013

JAJKA W ZALEWIE Z OCTU BALSAMICZNEGO


Muszę przyznać, że zauroczył mnie wygląd tych jajek, które zobaczyłam na MojeTworyPrzetwory. Na zewnątrz ciemno brązowe, a w środku białko i żółtko w swych barwach. Postanowiłam je przyrządzić, nieco zmodyfikując przepis.

Zauważyłam, że bardzo wiele dają łupiny z cebuli oraz sos balsamiczny- zrobiłam eksperyment: do jednego słoika dodałam łupiny, a do drugiego nie- te pierwsze szybciej i lepiej ściemniały z zewnątrz.

Polecam spróbować gdyż przygotowanie takich jajek w zalewie nie jest trudne i pracochłonne, a mają ciekawy smak- białko ma smak lekko octowy, kwaskowy, a żółtko jest słodkie. Mi takie jajka smakują z ostro- kwaśnym dressingiem np. w sałatce. Takie jajka podane na stół na pewno zaintrygują nie jedną osobę. :)


PRZEPIS

SKŁADNIKI :

- 8 jajek
- 2 czerwone cebule łącznie z łupinami
- 3 liście laurowe
- 2 łyżeczki kolorowego pieprzu
- 3 ziela angielskiego

Zalewa:
- 0,75 szklanki wody
- 0,25 szklanki octu 10%
- 1 szklanka octu balsamicznego
- 2 łyżki gęstego sosu balsamicznego
- 0,5 szklanki cukru
- 2 łyżeczki soli
- łupiny z cebuli czerwonej

PRZYGOTOWANIE:

- Ugotować jajka. Jajka wedle własnych gustów można ugotować na twardo lub na pół miękko- ja lubię takie na pół miękko.

- Wystudzone jajka obrać i ułożyć w dużym słoju tak żeby mogły swobodnie się przemieszczać.

- Między jajkami powkładać pokrojoną w plastry cebulę i przyprawy.

- Wszystkie składniki zalewy umieścić w garnku i zagotować.

- Zalewę nieco ostudzić i wlać do słoika z jajkami i przyprawami. Zakręcić słoik i zaczekać aż całkowicie ostygnie.

- Wstawić do lodówki na 5 dni, co dwa dni poobracać słoikiem aby jajka się przemieściły (ma to służyć równomiernemu ich wybarwieniu) po tym czasie jajka są gotowe.
Smacznego !

Jajka w słoiku z cebulą i przyprawami, jeszcze bez zalewy.

Jajka z zalewą- dzień pierwszy, jajka są jasne.

Jajka po pięciu dniach w zalewie.


6 komentarzy:

  1. Az mnie korci, zeby sprobowac!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie wyglądają takie jajka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Maggie ja jak je ujrzałam po raz pierwszy postanowiłam sobie, że je zrobię i byłam konsekwentna haha jajka są przepyszne :) Olka ciekawie wyglądają i ciekawie smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne!!! A jak gotujesz jajka na półmiękko? To niby takie proste, a zawsze mam z tym problem :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja gotuję jajka na półmiękko tak: do gotującej się wody wkładam jajka przy pomocy łyżki(wyciągnięte z lodówki jakieś 20 min przed gotowaniem aby nie popękały) i jak zacznie wrzeć to zmniejszam nieco ogień i gotuję tak 6 minut, po tym czasie zdejmuję z ognia i do rondla dolewam zimną wodę- czekam jakieś 5 minut aż przestygną w tej wodzie :) Zawsze jak gotuję jajka to dosypuję łyżeczkę soli i dolewam ok 1 łyżkę oleju bo dzięki temu z jajek bardzo łatwo odchodzi skorupka podczas obierania. powodzenia :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...