wtorek, 30 kwietnia 2013

CIASTECZKOWE SZARLOTKI POD BEZĄ

Postanowiłam wziąć udział w konkursie organizowanym przez belVita na Durszlaku „Nowy pomysł na śniadanie z belVitą?”. Pomysłów na wykorzystanie ciastek na pyszne śniadanie miałam wiele ale postanowiłam, że muszę  to m.in. być szarlotki bo kocham smak szarlotki. :)

Jestem bardzo zadowolona z tego co wyszło, mini szarlotki przeszły moje najśmielsze oczekiwania- ich smak to kwintesencja szarlotkowego ciasta . Mini szarlotki składają się z ciasteczkowych spodów z wyczuwalną czekoladą i przebijającym się smakiem orzechów, z wnętrzem bardzo jabłkowym, soczystym i lekko kwaskowym, a zwieńczeniem wszystkiego jest wyśmienita słodziutka beza.

Ja zjadając na śniadanie dwie takie mini szarlotki i popijając kawą z mlekiem byłam najedzona (i w siódmym niebie) na bardzo długo, myślę że to przepyszna propozycja śniadaniowa, polecam. :)



PRZEPIS

SKŁADNIKI (na 6 sztuk):

Na spody:
- 12 ciastek belVita orzechy + czekolada
- ¼ kostki masła (50 g)
- 1 łyżka śmietanki do kawy 7,5 %

Wypełnienie szarlotek:
- 2 jabłka
- sok z połowy cytryny
- 1 białko jajka kurzego
- 5 łyżek cukru pudru

PRZYGOTOWANIE:

- Piekarnik włączyć i nastawić temperaturę 190 stopni C.

- Ciastka drobno pokruszyć, dodać do nich masło w temp. pokojowej, łyżkę śmietanki i szybko wyrobić ręką na plastyczną masę.

- Powstałą masą wykleić papilotki włożone we wgłębienia w formie na mufffiny (mają powstać babeczki- tak jak na zdjęciu poniżej).

- Wyklejone spody włożyć do zamrażarki.

- W tym czasie umyć, obrać i zetrzeć jabłka- dolać do nich sok z cytryny aby nie ściemniały, pomieszać.

- Wyjąć formę z wyklejonymi spodami, napełnić je masą jabłkową.

- Włożyć do nagrzanego piekarnika i zapiec przez 15 min.

- W tym czasie ubić pianę z białka na sztywno- do piany stopniowo dodawać cukier puder, dalej ubijać.

- Po 15 minutach wyciągnąć z piekarnika formę z szarlotkami i na górę każdej szarlotki nałożyć łyżkę piany z białek z cukrem.

 - Włożyć do piekarnika jeszcze na 12 min (beza na szarlotkach ma mieć lekko rumiany kolor), po upieczeniu wyciągnąć szarlotki z piekarnika, lekko przestudzić i podawać jeszcze ciepłe.
Smacznego !

1. Wyklejenie spodów- papilotek w formie na muffiny masą z ciastek. 2. Napełnienie schłodzonych spodów masą jabłkową. 3. Nałożenie bezy na wierzch każdej mini szarlotki.





6 komentarzy:

  1. Cudo,zdjecia rowniez.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. i nie tylko wyglądają :) jestem z nich bardzo zadowolona- ładne i pyszne i dlatego polecam wypróbować :)

      Usuń
  3. Pyszny, lekki i taki zdrowy deser ! Mniam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko się zgadza :) i pod względem słodyczy jest w sam raz, celowo jabłek niczym nie słodziłam wręcz jest do nich dodany sok z cytryny, pod spodem słodkie spody, a na jabłkach lekka, słodka beza- wszystko się równoważy i o to mi chodziło żeby szarlotki nie były za słodkie, jak dla mnie są w sam raz :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...