środa, 6 marca 2013

WEGETARIAŃSKI PASZTET Z SOCZEWICY

A oto propozycja na lekki, bezmięsny, nisko-tłuszczowy pasztet z soczewicy. Dzięki użytym do jego przygotowania przyprawom ma bardzo interesujący smak. Nadaje się do jedzenia w plastrach oraz do smarowania pieczywa. Najlepiej smakuje rozsmarowany na kromce chleba, a następnie muśnięty ostrą musztardą.

Przepis na taki pasztet znalazłam na stronie lawendowy dom i trochę go zmodyfikowałam wg własnych widzi- misie :). Ten pasztet w przygotowaniu jest łatwy i szybki, a do tego lekkostrawny (ma mniej kalorii od tradycyjnych pasztetów mięsnych), a czego chcieć więcej pysznej przekąski? :)


PRZEPIS

SKŁADNIKI:

- 200 g soczewicy czerwonej (suchej)
- 4 średnie marchewki
- 1 średnia cebula
- 3 jajka
- 2 łyżki drobnych otrębów (dowolnych)
- 1 łyżka słodkiej papryki
- 1/4 łyżeczki ostrej papryki
- 1 łyżeczka przyprawy curry
- 1/2 łyżeczki zmielonych ziaren kolendry
- 1 łyżeczka majeranku
- 1 łyżeczka oregano
- 1 łyżeczka tymianku
- 2 łyżeczki soli
- 1/2 łyżeczki pieprzu
- 4 łyżki oleju rzepakowego

PRZYGOTOWANIE:

- Soczewicę ugotować do miękkości, aż się rozpadnie.

- Cebulę posiekać i zeszklić na oleju.

- Marchewkę zetrzeć na tarce o dużych oczkach, dodać do cebuli, podsmażyć chwilę.

- Dodać przyprawy: sól, pieprz, paprykę, curry, kolendrę, majeranek, oregano, tymianek. Smażyć jeszcze przez chwilę aby marchewka i cebula przeszły aromatem przypraw.

- Następnie zawartość patelni wymieszać z odsączoną soczewicą, jajkami i otrębami.

- Masę przełożyć do wysmarowanej olejem formy keksowej.

- Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 stopni C i piec przez  45 minut. Zostawić do ostygnięcia, następnie wyjąć z formy.

Smacznego !




15 komentarzy:

  1. Przepis spodobał mi się, wykonałam, skosztowałam i jestem zachwycona! Pasztet zagości w moim codziennym menu! Wyśmienity orientalny smak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest mi bardzo miło, że przepis się się spodobał- idealny na co dzień i na święta dla dbających o linię :)

      Usuń
  2. Przepis polecam! Pasztet bardzo pyszny :) wszystkim smakował. Na pewno zagości w mojej kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, ja wlasnie pieke pasztet z czerwonej soczewicy:-) Pyszny...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też zabrałam się za robienie pasztetu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rano znalazłam ten przepis, który wyglądał bardzo obiecująco, zabrałam się od razu do pracy i jestem bardzo zadowolona z efektu końcowego :) Pięknie pachnie, świetnie smakuje. Zabrakło nam papryki ale następnym razem dodamy. Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam pasztet z soczewicy! jemy go dosc czesto, fajne jest w nim to , ze cokolwiek do niego dodamy zawsze wyjdzie i zawsze ma swietny smak, ostatnio dodalam prawie wszystkie warzywa z rosolu i troche kurczaka- to wersja dla miesozercow :) ale sama soczewica z warzywami tej jest pyszna. Znalazlam Twoj przepis kiedy szukalam co jeszcze ludzie dodaja do swojego pasztetu :) Ja swoj robie z soczewicy zielonej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja robię pasztet z cieciorki, też pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja także i wiem, że pyszny :) nawet mam w planach niedługo podać na niego przepis :)

      Usuń
  8. Pycha! Zrobilam bo to ciekawa alternatywa dla mesnego pasztetu, ktorego ze względu na ciążę nie bardzo mogę jeść. Mąż kręcił nosem, że nie zje bo bez mięsa a teraz wcina aż mu sie uszy trzęsą :) Dziekuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. czy mozna dodac do tego kaszę jaglaną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tylko pytanie- kaszę jaglaną w zastępstwie soczewicy? Nie próbowałam robić tego pasztetu z kaszą jaglaną więc nie wiem czy dobrze wyjdzie ale zawsze można spróbować :)

      Usuń
    2. Ja proponuję dodać kaszy jaglanej, będzie OK, ale nie zastępować soczewicy kaszą :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...