środa, 20 marca 2013

SAŁATKA Z ZUPEK CHIŃSKICH


Przedstawiam popularną sałatkę, którą robi się w tempie ekspresowym i jest pyszna. :) Można rzec taka przekąska lekko fastfoodowa bo zupki chińskie zaliczane są do fastfoodów, mimo że za fastfoodami nie przepadam to ta sałatka mi bardzo smakuje i mogę sobie czasami na nią pozwolić. :)

Z powodzeniem nadaje się na wszelkie imprezy. Niezaprzeczalną zaletą tej sałatki jest to, że nie zbiera się w niej woda po tym jak stoi w lodówce, makaron wsiąka cały płyn i sałatka cały czas wygląda dobrze. :)



PRZEPIS

SKŁADNIKI:

- 2 zupki chińskie (łącznie z przyprawami)
- por biała łodyga- ok. 10 cm długości
- 8 średnich korniszonów
- 1 puszka kukurydzy konserwowej (puszka 340 g)
- papryka konserwowa (słoik 370 ml)
- 5 łyżek jogurtu greckiego
- 8 łyżek majonezu
- sól, pieprz

PRZYGOTOWANIE:

- Zupki pokruszyć, wsypać do miski wraz z przyprawami.

- Pokroić por, korniszony, paprykę w drobną kostkę.

- Kukurydzę odsączyć z zalewy.

- Wszystkie składniki łącznie z jogurtem i majonezem wrzucić do miski z zupkami. Całość wymieszać.

- Ewentualnie doprawić (niektóre zupki są bardziej słone inne mniej, ilość soli i pieprzu wedle uznania).

- Włożyć na całą noc do lodówki- można ją jeść dopiero na drugi dzień bo makaron musi zmięknąć.
Smacznego !
 
* Do sałatki można dodać kilka plasterków szynki pokrojonej w kostkę, ja jednak często robię bezmięsną wersję.




7 komentarzy:

  1. Już kilka razy słyszałam o tej sałatce ale nie miałam okazji spróbować, może tym razem sie skuszę:)
    pozdr
    P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie musisz spróbować bo jest pyszna :) tym bardziej, że w przygotowaniu szybka :)

      Usuń
    2. szczególnie cała noc oczekiwania aż zmieknie to rzeczywiście jest szybkie.

      Usuń
    3. Anonimowy czytaj ze zrozumieniem przytoczę mój wcześniejszy komentarz " tym bardziej, że w przygotowaniu szybka", a czekanie to już inna bajka, ale widzę Anonimowy, że jesteś strasznie niecierpliwa/y. Ja taką sałatkę planuję dzień wcześniej i nie mam z tym problemu, ale dla Ciebie mam radę (skoro chcesz tak szybko ją jeść)- w osobnym naczyniu namocz makaron 3/4 szklanki wrzącej wody- i już po problemie makaron zmięknie i dodaj go do reszty składników, pomieszaj i można jeść od razu. Choć nie powiem sałatka ta lepsza jest jak doda się do niej suchy makaron i przeczeka noc całą :) pozdrawiam

      Usuń
  2. też polubiłam ostatnio tego typu sałatki z makaronem, smaczne są:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobra jest ta salatka - robilam.
    Anonimowi marudzi niech nie robia i nie jedza pysznej slatki.
    Pozdro.Z.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też muszę ją zrobić bo dawno jej nie jadłam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...