poniedziałek, 4 marca 2013

PIERNIK Z NADZIENIEM

Jest to przepis na piernik, który robi się bardzo szybko i nie trzeba czekać długo żeby zmiękł- do zjedzenia w trybie natychmiastowym :). W dodatku ma warstwy z pysznym nadzieniem :).

Cały piernik jest oblany czekoladą co dodatkowo zwabia do jego zjedzenia. Przepis pochodzi ze strony Moje wypieki- widziałam, że piernika wypieka wiele osób i nie dziwie im się :). Ja do piernika (do ciasta) dodałam orzechy włoskie, które pasują do piernika wyśmienicie. Piernik, który można sobie upiec w każdej chwili kiedy ma się taki pyszny kaprys :), niekoniecznie tylko na święta.



PRZEPIS

SKŁADNIKI:
  
Ciasto:
- 1 i ¾ szklanki mąki pszennej (typ 450 lub 500)
- ½ szklanki cukru pudru
- 200 g płynnego miodu naturalnego
- 130 g masła
- 3 jajka
- 3 łyżki czubate kwaśnej śmietany 18 %
- 1 łyżka przyprawy do piernika
- 1 ½ łyżeczki sody oczyszczonej
- 1 ½ łyżki kakao
- 100 g siekanych orzechów włoskich

Nadzienie:
- 290 g dżemu śliwkowego
- 290 g powideł śliwkowych
- 1 opakowanie galaretki o smaku morelowym

Polewa:
- 120 g gorzkiej czekolady
- 125 g masła

PRZYGOTOWANIE:

- W misce wymieszać mąkę z przyprawą do piernika, z kakao i sodą.

- Oddzielić żółtka od białek.

- Masło w temperaturze pokojowej (musi być miękkie) utrzeć z cukrem.

- Następnie dodawać po jednym żółtku i ucierać.

- Stopniowo dodawać po trochu miodu, mieszanki z mąką, śmietanę.

- Białka ubić na sztywną pianę, delikatnie wymieszać szpatułką lub łyżką z ciastem.

- Na końcu do ciasta dodać posiekane orzechy i delikatnie wymieszać.

- Przygotować formę keksówkę o wymiarach: 30x12 cm o wysokości 8 cm. Ciasto przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia (duży arkusz, tak aby papier lekko wystawał poza obręb formy kiedy jest w niej ciasto).

-  Wstawić do nagrzanego do 165 stopni C piekarnika i piec przez około 50 - 60 minut, do suchego patyczka.

- W małym garnku zagrzać dżem i powidła do momentu zagotowania i ściągnąć z ognia. Wsypać galaretkę, dokładnie wymieszać i lekko ostudzić (ale nie do końca żeby całkiem nie stężało- może być trochę ciepłe).

- Ostudzone ciasto przekroić 2 razy wzdłuż, aby powstały 3 równej grubości płaty, pierwszy spód umieścić w formie (z papierem do pieczenia), w której piekło się ciasto i posmarować go połową masy, położyć na to drugi płat i posmarować drugą połową masy. Całość lekko przygładzić dłonią (lekko naciskając) tak aby masa równo się rozprowadziła. Odstawić w chłodne miejsce do stężenia masy na ok. 30 minut.

- Zrobić polewę- w kąpieli wodnej roztopić czekoladę z masłem. Zastygnięty piernik wyciągnąć z formy (chwytając za rogi papier do pieczenia). Polać polewą piernik, również jego boki i rozsmarować np. pędzelkiem silikonowym, żeby był calutki oblany czekoladą. Piernika nie zdejmując z papieru umieścić na tacce i zostawić na noc w chłodzie.

Smacznego !
 

6 komentarzy:

  1. oj:) ja taki kaprys mam co dzień odkąd jestem na diecie:) wspaniale wygląda ,i bardzo kusi:)Pozdrawiam Kasiu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. och te diety... :) pozdrawiam Asiu :)

      Usuń
  2. O jejku, pierniki, kiedy to było.. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze jest pora na piernika :) a ten jest bardzo szybkim piernikiem :)

      Usuń
  3. też czasami robię takie piernika mnie smakuje bardzo ale mój łasuch marudzi, że piernik ma być czysty bez niczego no ale co tam on się zna:D:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widać ilu smakoszy- łasuchów tyle opinii o piernikach :) są konserwatyści co lubią samego bez dodatków ale ja jestem bardziej liberalna pod tym względem, lubię jak jest przełożony dżemem i dla mnie orzechy w pierniku muszą być :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...