niedziela, 31 marca 2013

JAJECZNICA NA MLEKU

Jajecznica ta bardzo przypadła mi do gustu smakowego, ma delikatny smak, jest chuda i lekka. Do tej jajecznicy lubię chleb razowy na zakwasie własnej roboty posmarowany margaryną lub masłem, kawę zbożową z mlekiem- tak to moje wymarzone śniadanie! :)

Do jajecznicy idealnie pasuje świeży szczypiorek zerwany z ogródka lub z parapetu (obecnie muszę się zadowolić tym z parapetu na zdjęciu poniżej). Takim śniadaniem można się porządnie najeść ale nie przejeść, daje dużo energii aż do obiadu… :)


PRZEPIS

SKŁADNIKI (dla 2 osób):
- 4 jajka
- ok. 0,5 szklanki mleka
- 1 łyżeczka masła
- szczypiorek świeży
- pieprz, sól morska

PRZYGOTOWANIE:

- Na zimną patelnię wlać ok. 4 łyżki mleka i rozgrzać.

- Dodać masło, a gdy się rozpuści wybić jajka.

- Jajka mieszać łopatką do chwili równomiernego ścięcia. W trakcie ścinania podlewać pozostałym mlekiem. Przyprawić solą morską i pieprzem.

- Gdy jajka są ścięte nałożyć na talerz, posypać świeżym szczypiorkiem i świeżo mielonym pieprzem.
Smacznego !



Szczypior na parapecie u mnie w kuchni- mój ulubiony dodatek do jajecznicy na mleku :)

6 komentarzy:

  1. Chyba koniecznie muszę spróbować. Uwielbiam jajecznicę, uwielbiam mleko, ale w połączeniu nigdy nie robiłam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne połączenie! "Pożyczam" przepis na mojego bloga z linkiem do Twojego :) Pozdrawiam i zapraszam:

    http://gotowanieekonomiczne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. jak wynika z tego przepisu, nawet jajecznicę można zprofanować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a co oznacza "zprofanowac"? Czy to język polski?

      Usuń
  4. Złośliwy "Anomimowy" nie grzeszy ani odwagą(dlatego anonim), a także z powodu "zaprofanowania polsgiego jenzyka".
    Pieprz lepiej dodac od razu, jajko bardziej nabierze aromatu. Takie jajko jest doskonałe, bo beztłuszczowe. Sam takie robię, ... jeśli nie wypiję najpierw całej butelki mleka. ;-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...