czwartek, 21 lutego 2013

TARTA Z BOCZNIAKAMI

Pyszna, wytrawna tarta z boczniakami to danie idealne na chłodne dni. Tarta posiada pyszny farsz grzybowy, który jest otulony delikatnym, kruchym ciastem. Ja taką tartą zagryzam pyszną zupę krem np. z dyni, lub marchewki, lub soczewicy czerwonej (na zdjęciach).

Tarta jest przepyszna na drugi dzień (odgrzana :) ), a przynajmniej mi tak smakuje bo przyjemnie mięknie i nabiera jeszcze lepszego smaku. Przepis na tarte z boczniakami znalazłam na tej stronie.

PRZEPIS


SKŁADNIKI:

- 250 g mąki

- 100 g masła

- 1 żółtko

- 300 g boczniaków

- 2  średnie cebule
- 2 jajka
- 2 łyżki śmietany
- 3 łyżki oleju rzepakowego
- majeranek
-sól , pieprz

PRZYGOTOWANIE:

- Przygotować ciasto: masło posiekać z mąką, dodać żółtko i szczyptę soli, energicznie i szybko zagnieść. Zawinąć w folie i wstawić na ok. 1 godzinę do lodówki.


- Boczniaki umyć i pokroić w paski. Podsmażyć na oleju posiekaną w kostkę cebulę, dodać do niej grzyby i dusić ok. 20 minut. Przyprawić solą i pieprzem. Do lekko przestudzonych grzybów dodać jajka, śmietanę, przyprawić majerankiem  i wymieszać.

- Formę do tarty natłuścić masłem i wylepić rozwałkowanym ciastem, formując wysoki brzeg. Ciasto ponakłuwać widelcem i obciążyć. Ja ciasto obciążam monetami- na ciasto kładę kawałek papieru do pieczenia i na niego wysypuję dużo 5-cio groszówek (papier ułatwi nam sprawne zdjęcie monet). Wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 220 stopni C i podpiec przez ok. 15 min. (ciasto ma się delikatnie zarumienić).

- Nałożyć farsz na podpieczony spód i piec ok. 25 min. w temperaturze 200 stopni C, aż masa się dobrze zetnie.

Tarte podawać na ciepło z zupą kremem. :)

Smacznego !



 


 

5 komentarzy:

  1. Bardzo mi się to podoba i przetestuję przy najbliższej okazji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. przyznam nieskromnie racje :) jest pyszna :)

      Usuń
  3. Super pomysł, będzie mnie inspirować na pewno :-))))) Alternatywa dla boczniaków w panierce!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...