sobota, 16 lutego 2013

EKSPRESOWA TARTA Z JABŁKAMI


W lodówce opakowanie ciasta francuskiego, którego data ważności kończy się za 4 dni, na stole dojrzałe jabłka… Co by tu zrobić? Proponuję taką ekspresową tarte. Ekspresowo się ją robi i ekspresowo znika, ale cóż zrobić czasami chce się coś słodkiego- szybko zrobionego.

Tarta jest cieniutka, smaczna i jabłkowa. Dzięki temu, że jabłka na tarcie posmarowane są masłem z cukrem, tarta nabiera fajnego smaczku. Jest to naprawdę ekspresowy wypiek, a przepis, który mnie zainspirował do przygotowania takiej tarty znalazłam na tym blogu .



PRZEPIS

SKŁADNIKI:

- 2 jabłka
- sok z połówki cytryny
- opakowanie ciasta francuskiego
- 2 łyżki cukru
- 1 łyżka masła

 PRZYGOTOWANIE:

- Rozgrzać piekarnik do temperatury 220 stopni C.

- Jabłka umyć, obrać, pokroić na ćwiartki i wyciąć z nich gniazda nasienne. Ćwiartki pokroić wzdłuż na cienkie plasterki. Plasterki jabłek skropić sokiem z cytryny aby nie ściemniały.
 
- Ciastem francuskim wykleić formę do tarty, z pozostałości ciasta wyciąć cienkie paski.

- Oprószyć ciasto w formie 1 łyżką cukru.

- Ułożyć plasterki jabłek na cieście dość ciasno- tak aby na siebie nachodziły, rozłożyć je tak aby ciasto było nimi pokryte.

- Rozgrzać w rondelku masło z łyżką cukru – chwilę podgotować aby nabrało złocistego koloru.

- Przygotowaną mieszankę z masła i cukru rozsmarować na jabłkach.

- Na wierzchu tarty ułożyć kratkę z pasków ciasta francuskiego.

- Tarte włożyć do nagrzanego piekarnika i piec ok. 25 minut- ma się lekko zarumienić.

Smacznego !

Tarta przed upieczeniem...
 
I po upieczeniu.



 

13 komentarzy:

  1. Pyszny kaprys!
    Z ochotą bym spróbowała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis na szybki deser, muszę wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. wszędzie ta jabłka, chyba też muszę coś z nimi zrobić :D Tarta wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto :) jabłka niby takie pospolite, wszędzie ich pełno, a jakie smaczne i cudowne, no i można coś z nich zawsze upichcić :)

      Usuń
  4. Moje smaki, jak widzę ciasto francuskie to nie ma na mnie mocnych zawsze złapię za kawałeczek :) Z jabłkami ŚWIETNE!

    OdpowiedzUsuń
  5. witam serdecznie wszystkich! własnie zrobiłam tą tarte i wyszła mi wysmienita-jest super.Tylko ja jeszcze posypałam jabłuszka cynamonem-PYCHA.........

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało :) miło mi :) a cynamon jak najbardziej pasuje- fajny pomysł :)

      Usuń
  6. Właśnie wstawiłam do piecyka, zobaczymy co z tego wyjdzie... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam ! mam pytanie czy do tej tarty jabłka można zetrzeć na tarce? czy wyjdzie równie smaczna ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jabłka po starciu na tarce puszczą sok i przez to tarta będzie za wilgotna, ja bym radziła raczej w takich kawałkach jabłka ułożyć :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...