piątek, 8 lutego 2013

CIASTO MLECZNE


Jest to przepis na ciasto szybkie i smaczne, do popołudniowej kawki lub herbaty- w sam raz dla łasuchów :) . Wspaniały na jesienne lub zimowe chłodne popołudnia- nie wiem chyba za sprawą nuty piernikowej jaką w sobie zawiera (cynamon, dżem, kakao...) i tym samym przyjemnie rozgrzewa wygłodniałe na słodkości brzuchy. 

Przepis na to świetne ciacho znalazłam na tym  blogu. Ciasto bardzo ładnie rośnie- jest puszyste i lekkie. A dlaczego ciasto nazwane jest „mleczne” skoro ma taką kakaową barwę? Sama nie wiem, niektórzy powiadają, że ciasto po prostu pysznie smakuje popijane mlekiem. Ja polecam ciasto z pysznym cappuccino z dodatkiem mleka- mi tak najlepiej smakuje :) .  Aaa zapomniałam jeszcze dodać, że ciasto robi się bez miksera co w niektórych sytuacjach jest zbawienne :) .

PRZEPIS

SKŁADNIKI:

- 1/2 kostki margaryny
- 3/4 szklanki cukru
- 3/4 szklanki mleka
- 2 szklanki mąki
- 1 łyżeczka sody
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżka kakao
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1 łyżka dżemu
- 1 duże jajko (lub 2 mniejsze)

Lukier:
- 1/2 szklanki cukru pudru
- 2 łyżki mleka
- kilka kropli aromatu śmietankowego

PRZYGOTOWANIE:

- Margarynę, cukier i mleko zagotować i wystudzić.

- Wszystkie pozostałe suche składniki wymieszać w osobnej misce.

- Do płynnej mieszaniny – „margaryna, cukier, mleko” stopniowo dodawać suche składniki oraz dżem i dobrze wymieszać.

- Na samym końcu do całości dodać jajko i jeszcze raz dokładnie wymieszać.

- Wlać ciasto do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i piec 50 minut w temp. 180 stopni C (do suchego patyczka).

-  Ciasto po wyjęciu z piekarnika lekko przestudzić , składniki lukru wymieszać i polać nim jeszcze ciepłe ciasto. Ciasto można też zamiennie posypać cukrem pudrem jeśli ktoś nie lubi lukru lub nie lubi czekać aż lukier zastygnie :) (ja najczęściej tak je podaje- posypane cukrem pudrem, jak widać na zdjęciu- bo szybciej można jeść :)).
Smacznego !
 


 

15 komentarzy:

  1. Jak ja uwieelbiam takie ciasta, mniam! ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie wygląda, przypomina murzynka, pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. porównanie trafne :) ciasto jest właśnie takie murzynkowate

      Usuń
  3. Wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie upiekłem to ciasto i wyszło przepyszne, pulchne i wilgotne. Serdecznie polecam ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że ciasto smakowało :)

      Usuń
  5. Czy do tego ciasta konieczna jest soda? Czy ciasto wyjdzie mi tak samo dobrze bez niej? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ciasto zawsze z sodą piekę więc czy bez użycia sody wyjdzie tak samo nie jestem w stanie powiedzieć, ale myślę że jak by zrezygnować ze sody i zamiast 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia jak jest w przepisie dać 2 łyżeczki proszku do pieczenia do tego ciasta to powinno dobrze wyrosnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A czy wymieszać mogę mikserem? i czy moge pominąć kakao a dodać czekoladę lub nutellę? jeśli tak to w jakiej ilości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też można mikserem tylko nie za długo mieszać, aby do połączenia składników :). Z nutellą to nie wiem jak by wyszło, może by się zakalec lekki zrobił bo to za dużo tłuszczu już by było :/ a z czekoladą także nie próbowałam także nie jestem w stanie powiedzieć jak wyjdzie.

      Usuń
  8. Właśnie upiekłam z podwójnej porcji na blaszce. Dodałam kawałki czekolady i zamiast dżemu powidło śliwkowe ;) Wyrósł pięknie i jest przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o ciekawe dodatki, ciasto musiało być pyszne :) też tak muszę spróbować je upiec

      Usuń
  9. identyczny przepis podała Ewa Wachowicz w TV, czy to był od Ciebie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. raczej nie :) tym bardziej, że ja ten przepis wzięłam z innego bloga o czym jest napisane we wstępie tego posta :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...