piątek, 11 stycznia 2013

ZUPA KREM Z SOCZEWICY CZERWONEJ

A oto moja propozycja na pyszną, rozgrzewającą zupę krem z czerwonek soczewicy z dedykacją dla Wegetarian. Taki obiad jest idealny na mroźne, zimowe lub jesienne, deszczowe dni. Przepis znalazłam na tej stronie .


PRZEPIS

SKŁADNIKI:

- 1 szklanka soczewicy czerwonej;
- 2,5  szklanki wody;
- 2 cebule;
- 1 ząbek czosnku;
- 2 łyżeczki startego świeżego imbiru;
- pomidory w puszce – 1 puszka;
- pieprz Cayenne, papryka słodka, sól.

 PRZYGOTOWANIE:

- Soczewicę wypłukać. W garnku zalać wodą soczewicę i zostawić na ok. 0,5 h. 

- Cebulę pokroić i podsmażyć, wrzucić do garnka z soczewicą i wodą, gotować 20 minut. 

- Starty imbir i czosnek oraz pomidory w puszcze wraz z zalewą dodać do garnka, gotować  10 min. Całość zblendować na gładki krem.

- Na koniec przyprawić solą, pieprzem Cayenne, papryką słodką.

Smacznego ! :)

Przepis kiedyś zgłosiłam do konkursu na tej stronie

 

* Moja propozycja podania: podawać na gorąco z ciepłymi paluchami serowymi z pesto pietruszkowym.
 
 

12 komentarzy:

  1. a jak to sie robi??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale co jak się robi? zupę? wszystko wytłumaczyłam w przepisie :) a na paluchy serowe i pesto przepis znajduje się 1 post wyżej :)

      Usuń
  2. zrobiłam zupę, pyszna

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta zupka jest wspaniała! :)
    Robiłam dzisiaj na obiad i wszystkim bardzo smakuje ;)
    Moja przygoda z soczewicą zaczęła się jakiś czas temu od pasztetu - przepis podejrzałam na Twoim blogu nieco go modyfikując.
    Żałuję tylko jednego.. że tak późno zdecydowałam się na bliższe zapoznanie z soczewicą ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wspaniale :) jest mi przyjemnie, że to co pokazuje na blogu jest dla Ciebie inspiracją :) soczewica jest świetna, sycąca (zawiera dużo białka) i smaczna, nadaje się do wielu potraw m.in. zup, pasztetów- to wdzięczny produkt :) z mięsem też bardzo dobrze smakuje. Ja najbardziej soczewicę tą zieloną lubię z ryżem z warzywami ( czasem z kurczakiem jeszcze)- pilaw z soczewicą i warzywami, a całość doprawione na nutę indyjska z curry, na dość ostro :) Nawet z soczewicy robię kiełki- rosną szybko, zawsze pewnie i są smaczne, zwłaszcza teraz jak jest taki "głód" na zieleninę warto podjadać kiełki soczewicy. A taką ciekawostkę jeszcze powiem: soczewicę w ogródku kiedyś posiałam- w naszym klimacie rośnie i wyrosła elegancko, kwitła i strąki były tylko zbieranie jest kłopotliwe bo taki strąk zawiera tylko 1-3 nasion :) jest trochę dłubania. Pozdrawiam ;)

      Usuń
  4. Właśnie ją zrobiłam i pomimo moich nikłych umiejętności kulinarnych wyszła pyszna :D Dziękuję za smaczny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. cieszę się, że smakowało :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. to jest porcja na 2 osoby? chciałbym ją jutro podać dla 5 :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jak robię tą zupę to dla 4-5 osób więc powinno wystarczyć, niezbyt duża miseczka takiej zupy jest w sam raz bo jest sycąca :)

    OdpowiedzUsuń
  8. dzisiaj zrobiłam ja po raz pierwszy i juz wiem ze nie bedzie on ostani :) zupka pyyyyszna!!!! dziekuje za przepis :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...