piątek, 18 stycznia 2013

SERNIK TRADYCYJNY NA KRUCHYM SPODZIE

Przepis na sernik, który Wam zaprezentuję pochodzi z opakowania Twarogu aksamitnego Dr.Oetker. Ostatnio postanowiłam przetestować taki przepis z kubełka od twarogu, kupiłam twaróg Dr. Oetkera i zobaczyłam, że na etykiecie jest przepis. Stwierdziłam „czemu traktować tak po macoszemu takie przepisy, mogą być całkiem dobre” (bo kiedyś, nie wiedzieć czemu byłam uprzedzona do takich przepisów) i faktycznie przepis okazał się trafiony bo sernik wyszedł znakomity. A czy ktoś z Was korzysta z przepisów na opakowaniach?

Sernik najlepszy jest na trzeci dzień (przechowując go w chłodzie- piwnicy lub lodówce), o ile dotrwa oczywiście... Wtedy spód staje się mięciutki, a masa twarogowa pozostaje przyjemnie puszysta i lekko mokra. Już wiem, że ten przepis z kubełka od twarogu pozostanie ze mną na dłużej bo sernik robi się szybko, łatwo i przyjemnie i co najważniejsze nie potrzeba do jego zrobienia wielu jajek bo tylko 6 (w innych przepisach na sernik tradycyjny lub wiedeński 10 lub nawet 12 jajek), a sernika wychodzi spora blaszka.

Poniżej przedstawiam przepis spisany z opakowania Twarogu aksamitnego Dr. Oetker, do upieczenia tego sernika użyłam właśnie tegoż twarogu. Jednak odrobinę zmian w przepisie wprowadziłam, a mianowicie: nie dodałam rodzynek do masy twarogowej bo domownicy za nimi nie przepadają i nie chciałam żeby je wygrzebywali jak kury :) (dlatego składniki z przepisu -100 g rodzynek, - 1 łyżka mąki do obtoczenia rodzynek pominęłam), także sernika nie posypałam cukrem pudrem tak jak jest w przepisie – zamiast tego zrobiłam polewę z czekolady (100g czekolady gorzkiej i 100g masła rozpuszczone w kąpieli wodnej) i polałam ją wystudzony sernik. Przepis spisałam w oryginale z opakowania.




PRZEPIS

SKŁADNIKI:

Ciasto:
- 250 g mąki
- 1,5 łyżeczki Proszku do pieczenia Dr. Oetkera
- 120 g cukru pudru 
- 2 łyżeczki Cukru waniliowego Dr. Oetkera 
- 1 jajko
- 125 g miękkiego masła (margaryny)
- szczypta soli

Masa twarogowa:
- 1 opakowanie Twarogu aksamitnego Dr. Oetkera 1 kg 
- 250 g miękkiego masła (margaryny)
- 6 jajek
- 300 g cukru pudru
- 2 łyżeczki Cukru waniliowego Dr. Oetkera 
- 3 łyżki mąki ziemniaczanej 
- 1 łyżeczka Proszku do pieczenia Dr. Oetkera 
- 100 g rodzynek
- 1 łyżka mąki (do obtoczenia rodzynek)
- kilka kropli Aromatu cytrynowego Dr. Oetkera


PRZYGOTOWANIE:

1. Składniki na ciasto* zagnieść. Ciasto wstawić na 30 min. do lodówki. Następnie ciasto rozwałkować i ułożyć na natłuszczonym spodzie blachy 35x25 cm. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 20-25 min. w temp. 190 stopni. Po upieczeniu ciasto wystudzić.

2.Twaróg wymieszać z utartym tłuszczem. Żółtka utrzeć ze szklanką cukru pudru oraz cukrem waniliowym. Do masy twarogowej dodać utarte żółtka, aromat oraz mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia.

3. Białka ubić na sztywno dodając pod koniec ubijania pozostały cukier.  Pozostawić 2 łyżki cukru pudru do dekoracji sernika. Dodać rodzynki obtoczone w mące i pianę z białek, delikatnie mieszając łyżką. Masę sernikową nałożyć na podpieczone ciasto, wyrównać.

4. Sernik piec około 60-70 min. w temp. 180 stopni (piekarnik powinien być podgrzany). Sernik przed podaniem posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

Przepis zgłosiłam niedawno w konkursie na tej stronie . 

*Moja sugestia odnośnie przepisu: Myślę, że sernik będzie lepszy na cieńszym spodzie, a wg przepisu wyszedł dość gruby mimo, że piekłam go w formie o wymiarach 35x25 cm tak jak w przepisie podano. Na obrazku opakowania spód jest wiele cieńszy niż wychodzi w rzeczywistości. Dlatego jak piekę ten sernik to po prostu robię 1/2 porcji ciasta na spód- spokojnie starczy i przykryje dno formy. Jak w serniku ciasto będzie cieńsze to będzie go można szybciej jeść tj. po dwóch dniach bo będzie mięciutki i pulchniutki, a nie po trzech :).

A tutaj opakowanie twarogu, z którego pochodzi przepis, sernik w przekroju, a także widok na blaszkę, w której znajduje się sernik (widoczny brak sporego kawałka sernika spowodowany jest moją i jeszcze czyjąś łapczywością, bo przed umieszczeniem polewy, ledwie po ostygnięciu musiałam spróbować i odkroiłam rządek) :) .

Wpis bierze udział w akcji Serniki 2013 - edycja zimowa na Durszlak.pl

23 komentarze:

  1. bardzo smacznie wygląda, powodzenia w akcji sernik:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie serniki, polewa dopełnia całości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z polewą z czekolady jest pyszne ale myślę, że jakby posypać cukrem pudrem i np. kawą sypaną to także było by dobrze ostatnio tak u kogoś jadłam sernika i mi się spodobał :)

      Usuń
  3. Takie klasyczne serniki są the best ;)
    Wygląda baaaaardzo apetycznie!
    Pozdrawiamy serdecznie i kciuki trzymamy :):)
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj są :) dziękuje, również pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Ja korzystam z przepisów z opakowań - czasem nie wychodzą, ale często są naprawdę dobre - tanie, łatwe, smaczne. Trzeba czasem po prostu zaryzykować ;)
    A sernik wyszedł Ci pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) ups to też nie wychodzą? :/ :) ja jak na razie mam dobre doświadczenia z przepisami z opakowań ale będę miała to na uwadze :) a serniczek z tego przepisu jest właśnie tani, łatwy i bardzo smaczny :)

      Usuń
  5. no no Kaśka, jutro zabieram się do robienia Twojego sernika, bow wygląda baaaaaaaardzo apetycznie :-)
    Pozdrawiam Cię :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda smakowicie! ; )
    Moje ulubione ciasto, a zawsze czymś innym zaskoczy. : D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taki klasyczny sernik to świąteczny niezbędnik :)

      Usuń
  7. Potwierdzam! Też robiłam z tego przepisu :) ..i dokładnie z takiego samego powodu.. "dlaczego by nie spróbować".
    Wyszedł rewelacyjnie. Dodałam jeszcze sos zrobiony ze świeżych wiśni.. Po prostu "niebo w gębie" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o super pomysł z wiśniami :) musi pysznie smakować :)

      Usuń
  8. Robiłam według tego przepisu i wyszedł rewelacyjnie. Jedyne co pominęłam to rodzynki, których w serniku nie lubię i aromatu cytrynowego z tego samego względu. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super serniczek wychodzi!!! Dzięki za przepis)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a nie ma za co :) cieszę się, że przypadł do gustu, też lubię piec ten sernik :)

      Usuń
  10. smak do kitu, stracone 2 godziny, pierwszy sernik, który mi nie wyszedł. Porażka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co dokładnie oznacza smak do kitu? za bardzo słodki, za mało słodki?? Sernik opadł? Na porażkę mogło złożyć się kilka czynników np. pech lub słabej jakości produkty. Anonimie nie poddawaj się, trzymam za Ciebie kciuki :)

      Usuń
  11. Robiłam kilka razy z tego przepisu i był chwalony przez gości. Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam,
    ciacho siedzi w piekarniku ...
    mam tylko jedno pytanie,piekarnik na termoobieg czy góra i dół nastawić ?
    póki co nastawiłam na góra i dół,zobaczymy co z tego wyjdzie ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najczesciej pieke ciasta opcja grzanie od dolu,termoobiegu do ciast nie uzywam, duzo zalezy od pikarnika jak slabiej grzeje to warto dopiec ciasto takze od gory:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...