piątek, 11 stycznia 2013

PASZTECIKI Z MIĘSEM DROBIOWYM


Chociaż ogólnie lubię bezmięsne jedzenie to czasami mam ochotę zjeść coś z mięsem szczególnie drobiowym :). I tak właśnie upiekłam takie oto paszteciki z mięsem drobiowym. 

Przepis na ciasto wzięłam z przepisu na Kapuśniaczki  i poddałam go lekkim modyfikacjom, mianowicie zamiast masła dodałam olej. I wydaję mi się, ze ciasto wyszło idealne. 

Farsz do pasztecików wymyśliłam sobie sama gdyż chciałam użyć mięsa drobiowego i użyłam udek z kurczaka. I tu się pewnie powtórzę ale te paszteciki są pyszne z barszczykiem czerwonym- takie coś mogę jeść non stop :), ale te paszteciki z pewnością są idealne na wszelkiego rodzaju imprezy np. Sylwester, karnawał :D. Najlepiej podawać je na ciepło. 

PRZEPIS 

SKŁADNIKI:
Ciasto:
- 500 g mąki pszennej
- 15 g świeżych drożdży
- 1 łyżeczka cukru
- 1 łyżeczka soli
- 150 ml mleka
- 4 łyżki oleju
- 1 jajko
* 50 g roztopionego masła do posmarowania

 Nadzienie:
- 3 całe udka kurczaka
- 3 średniej wielkości marchewki
- 2 średniej wielkości cebule
- szczypta pieprzu
- pół łyżeczki soli

 PRZYGOTOWANIE:

 - Drożdże wrzucić do kubka, zasypać cukrem i zostawić na 5 min. Następnie dolać letnie mleko i zamieszać.

- Do miski wsypać mąkę, sól, wbić jajko i wlać drożdże oraz olej. Wszystko wymieszać łyżką, a następnie wyrobić na gładkie ciasto. Gdy ciasto jest za lepkie to należy dodać odrobinę oleju. Ciasto włożyć do miski posmarowanej olejem (aby potem ciasto dało łatwo się wyjąć) przykryć folią i ściereczką. Odstawić do ciepłego miejsca na ok. 1 godzinę aby wyrosło.

- Przygotowanie farszu: zagotować wodę w garnku, wrzucić udka i obrane marchewki (pocięte na duże kawałki- aby się szybciej ugotowały) i je ugotować pod przykryciem ok. 20 min- mają być miękkie. Gdy ugotowane udka i marchewka wystygną to oddzielić mięso z udek od kości (można zrezygnować ze skórki, choć ją zostawiłam) i pokroić dość drobno. Następnie rozgnieść marchewkę z mięsem (ja to robię ubijaczką do ziemniaków). Na  łyżce oleju podsmażyć drobno posiekaną cebulę.  Cebulkę dodać do farszu, wsypać przyprawy i dobrze wymieszać.

- Gdy ciasto wyrośnie należy je rozwałkować na grubość ok. 0,5 cm i wyciąć koła jak na pierogi. Na każde kółko nałożyć po łyżeczce farszu i dobrze zlepić pieroga aby się nie rozklejał podczas pieczenia (bo mają do tego tendencję).

- Przed upieczeniem paszteciki posmarować roztopionym masłem. 

- Paszteciki wstawić do nagrzanego do 200°C piekarnika i piec ok. 20 minut aż się zarumienią.

Smacznego !


6 komentarzy:

  1. Uwielbiam paszteciki w każdej postaci! :) te też muszą być pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. super paszteciki, są takie puszyste i mięciutkie :) dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a proszę :) cieszy mnie to, że smakują :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...