środa, 9 stycznia 2013

KLUSKI Z SEREM (MAKARON Z SEREM)

Jestem ciekawa czy ktoś z Was zna takie danie: kluski z serem zwane także makaron z serem?? Pod tą nazwą kryje się dość swojskie danie (proste i treściwe)- makaron świderki z twarogiem i skwarkami. 

Gdy komuś mówię o takim daniu, które znam doskonale już od dzieciństwa to robi wielkie oczy i się pyta „a co to, a to dobre w ogóle?”. Wtedy ja się dziwię bo od kiedy pamiętam to moja Mama nieraz gotowała kluski z serem i nawet teraz często gości u mnie na stole. 
Nie jest to danie zbyt wymyślne i skomplikowane ale zapewniam, że jest bardzo smaczne. Zapewniam, że jak je ugotujecie raz to na pewno do niego prędzej czy później powrócicie. Jedną z niezaprzeczalnych zalet tego dania jest szybkość przygotowania. 

Czasami bywa tak, że mamy mało czasu albo najzwyczajniej w świecie nam się nie chce „stać przy garach” ale obiad byśmy zjedli taki gotowany w domu, ciepły i smaczny. Takie jest właśnie to danie! To propozycja na taki obiad gwizdany ale lepszy gwizdany niż żaden, prawda ?? :) Zdradzę jeszcze jedno moje spostrzeżenie: lubią to jeść faceci- tak to takie męskie danie przez to, że można nim najeść się do syta ale niekoniecznie zjadając wiele :) . 



PRZEPIS
 

SKŁADNIKI (na 5 osób):

- 2 opakowania twarogu półtłustego po 230 g
- 1 opakowanie (500 g) makaronu świderki
- 2-3 spore cebule
- 450 g boczku wędzonego

 

PRZYGOTOWANIE:
 

- Kroimy boczek w kostkę, który ląduje na rozgrzanej patelni z odrobiną oleju.
 

- Gdy boczek się podsmaża to w międzyczasie kroimy cebulę w kostkę. Wrzucamy cebulę na patelnię razem ze smażącym się boczkiem.
 

- Teraz wstawiamy wodę w garnku na gotowanie makaronu, którą lekko solimy.
 

- Skwarki mieszamy aby się nie przypaliły, muszą być zarumienione (ale nie spalone !) wtedy najlepiej smakują.
 

- Jak woda na makaron się zagotuje to wrzucamy makaron i gotujemy tak jak jest napisane na opakowaniu ok. 8 minut, mieszając.
 

- Gdy skwarki i makaron są  już gotowe, makaron odcedzamy, nakładamy porcję makaronu na talerz głęboki, bierzemy kawałek twarogu i go kruszymy posypując makaron, a na koniec posypujemy skwarkami.
 

- Całość na talerzu dobrze jest posypać odrobiną pieprzu (jak dla mnie tak najlepiej smakuje) i wymieszać widelcem aby twaróg i skwarki otoczyły makaron.

Przepis załączyłam kiedyś na forum tego bloga.


Smacznego!

16 komentarzy:

  1. zawsze robię taki makaron z cebulą i pieczarkami ;)
    koniecznie muszę jeszcze boczek dorzucić :-) Mniam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O na pewno też smaczne, nie jadłam tak, ale czy to z serem żółtym? muszę spróbować. Ja w tych "kluskach z serem" właśnie uwielbiam ten ser czyli twaróg- kocham twaróg :) a w tej potrawce twaróg pasuje idealnie, a poza tym uważam że twaróg (delikatny w smaku) i pieprz (pikantny, wyrazisty w smaku) to połączenie doskonałe :)

      Usuń
  2. makaron z serem białym + cebula i pieczarki :) pyyycha
    moja mama robiła nam makaron z serem białym na słodko :)
    rzadko do tego wracam, wole wersję słoną :)
    więc następnym razem na pewno dorzucę boczek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo jak z białym to na bank muszę spróbować !!! :) oj ja też wolę na słono :) na słodko jeszcze nie jadłam ale wydaję mi się, że mimo na słodko (a ja jestem słonolubna haha) też by mi zasmakowało- muszę spróbować i na słodko, ale na 100% moja Siostra na słodko by polubiła bo jest słodkolubna :D

      Usuń
  3. Moja mama odkąd pamiętam do tego dania robi specjalnie swoje kluski tz " kluski łyżką kładzione" i gwarantuję wszystkim smak tego dania jest o niebo lepszy jak ze zwykłym makaronem. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  4. Klasycznie, pysznie, "po mojemu".
    Dodaję jeszcze łychę śmietany, lub jogurtu naturalnego. Warto! - wypróbujcie.
    W wersji wegetariańskiej, tak jak w tej chwili, z samym twarogiem i jogurtem. Plus sporo soli i pieprzu.
    Nigdy na słodko, ale to już tylko moje zdanie.
    De gustibus...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuję się czterema łapami. Co prawda na razie jedynie pod tą śmietaną (z jogurtem jeszcze się nie zmierzyłem w tej potrawie), ale zastępstwo wydaje się równie smakowite. Proponuję jeszcze kilka kropel Magii - jedna z dosłownie dwóch potraw (ta druga, to tatar wołowy), do których dodaję rzeczonej przyprawy. Ale to już tylko taka moja wariacja na temat.

      Usuń
  5. Jedliśmy ten makaron z synem dosyć często, może za często, bo już porządnie nam się znudził. To świetne-
    proste, ale smaczne i chyba zdrowe danie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hm... wiadomo, że jak za często to wszystko się przeje :) ale jak się do tego dania powraca to smakuje przepysznie. A czy zdrowe hmmm no jak skwarki to nie wiem... skwarki dodają "troszkę" kalorii ;) ale poza tym zawiera twaróg, a on jest zdrowy na pewno :) i zawsze można ugotować makaron pełnoziarnisty :)

      Usuń
  6. Dla mnie klasyka. Smakuje nawet w niedzielę z kartoflanką (dla niewtajemniczonych: taka zupa) na gąskach (dla niewtajemniczonych: takie grzyby). Na Kujawach serwuje się to, rzekłbym, stereofonicznie. Dwa talerze, jedna łycha. Nabieramy naprzemiennie do... wypęku ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kartoflanka jest świetna, lubię bardzo :) oj to się można objeść :) ale na taką śnieżną pogodę jaką mamy dziś to wszystkie te smaczne dania pasują jak najbardziej ;)

      Usuń
  7. Ktoś wspomniał o "kluskach kładzionych". Zgadzam się, zdecydowanie przewyższają kupne świderki. A już prawdziwą klasyką, przynajmniej na Kujawach, są kluski ziemniaczane. Obydwie wersje dość pracochłonne, jednak na prawdę warto - matki i babki potwierdzą - rekomendacja niepodważalna. Ktoś inny dodaje "łychę śmietany". Również sprawdzone - popieram wszystkimi kubkami smakowymi.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zamiast boczku podsmażam pokrojoną kiełbaskę, mieszam wszystko w garnku zanim podam na talerzach no i koniecznie dodaję Magi:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje dzieci nazywają to danie "makaron a'la pierogi ruskie" bo faktycznie smak nie odbieha daleko,a wykonanie o wiele krótsze. Ja także obowiązkowo dodaje magę i sporo pieprzu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...