poniedziałek, 31 grudnia 2012

SZYBKIE CIASTO JOGURTOWE

W pierwszym wpisie przedstawiam banalnie proste ciasto. Zawsze się udaje i jest pyszne do popołudniowej herbatki, a na przepis natknęłam się tu TU. Do przepisu byłam sceptycznie nastawiona, bo myślałam, że z tak prostego przepisu nie może wyjść nic dobrego- a tu taka niespodzianka!  Polecam to ciasto wszystkim leniwym, a zarazem głodnym słodkości. Jest to przepis na ciasto w stylu: szybkie, proste, smaczne. Przepis leciutko zmodyfikowałam wedle własnego gustu. 

Oto ono :) :

PRZEPIS

SKŁADNIKI:

- 350g mąki pszennej typ 405
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
- 2 jajka
- 300g jogurtu (może być owocowy lub naturalny)
- 60g cukru pudru (jak używam jogurtu naturalnego to 80 g)
- cukier waniliowy
- pół szklanki oleju 

PRZYGOTOWANIE:

- Piekarnik nastawiamy na 180 stopni, grzanie od dołu (podczas robienia ciasta piekarnik nam się nagrzeje).

- W misce mieszamy wszystkie suche składniki, następnie dodajemy jajka, jogurt, olej i mieszamy do połączenia składników.

- Można użyć do tego celu miksera, a można wymieszać łyżką lub mieszaczką.

- Gdy masa jest gładka to przekładamy ją do foremki (ja zazwyczaj ciasto piekę w formie prostokątnej o wymiarach 21x28 cm, a tu na fotkach jest ciasto upieczone w tortownicy o średnicy 23 cm) wyłożonej papierem do pieczenia.

- Na ciasto, przed umieszczeniem go do piekarnika można wysypać garść dowolnych owoców, ja akurat przeważnie robię bez owoców. Ale w sezonie z powodzeniem można użyć np. borówek amerykańskich lub brzoskwiń pokrojonych w kostkę.

- Włożyć do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec ok. 45 minut do suchego patyczka.

- Ja na to ciasto przeważnie robię polewę z czekolady (50 g czekolady, w tym wypadku białej i 4 łyżki mleka- rozpuszczonych w kąpieli wodnej) i polewam nią ostudzone ciasto. A żeby ciasto można było szybko jeść to można poczekać aż wystygnie i tylko posypać cukrem pudrem :).
Smacznego ! :)

22 komentarze:

  1. Świetny przepis! Używam go bardzo często. W moim piekarniku cisto jest gotowe po 23-25 minutach. Jest pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobre. Takiego właśnie szukałem - łatwego i pysznego. Ja dałem 400 g jogurtu owocowego, bo ciasto wydawało mi się za gęste. I tak było mocno gęste :) Pieczone 45 min. Rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że się spodobało :) to ciasto to taki pewniak mało roboty, szybko się je robi i jest smaczne :)

      Usuń
  3. Postaram się zrobić to ciasto z napisem na przeprosiny dla chłopaka ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy można dodać do ciasta owoców???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałam w przygotowaniu :) . Do ciasta można dodać owoców, jednak garść, no może dwie garści jednak nie więcej bo jak będzie za dużo to owoce ciasto obciążą i nie wyrośnie. Odradzam użycie bardzo soczystych owoców jak wiśnie, kiedyś dodałam i był zakalec przez zbierający się sok we wnętrzu ciasta. Rabarbar raczej też nie bardzo bo puści dużo soku. Myślę, że doskonale nadają się do tego ciasta brzoskwinie, morele pokrojone w kostkę lub mniejsze plasterki, borówki amerykańskie albo truskawki także pokrojone w plasterki.

      Usuń
  5. a czy mozna uzyc maki pszennej typu 500?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak można dodać mąki pszennej typ 500, nawet 550, lub 450 ja jednak lubie to ciasto piec z mąki typ 405 bo ładnie rośnie i jest bardziej puszyste :)

      Usuń
  6. właśnie się piecze :) mam nadzieję że wyjdzie pyszne, a owoce nie opadną na spód (dodałam garść pokrojonych w kostkę nektarynek) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie jest w piekarniku napewno dam znać jakie wyjdzie ;)
    Mam nadzieje że smaczne zrobię nim niespodziankę chłopakowi ;0

    OdpowiedzUsuń
  8. nO MOJA ROGA, WUJEK GOOGLE POKAZAŁ MI TWOJ PRZEPIS..CIASTO JEST W PIEKARNIKU...AZ SIE BOJE BO OSTTANIO WYCHODZA MI SAME ZAKALCE :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzymam kciuki, ciasto się udaje, kiedyś mi się tylko nie udało jak dałam za dużo owoców- to jedyny warunek aby było dobre- nie dawać za dużo owoców, bo puszczają sok i wychodzi zakalec :)

      Usuń
  9. Czy można dodać do ciasta pokrojoną w kostkę czekoladę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hm szczerze to nie jestem pewna w 100 % bo nigdy tego ciasta tak nie piekłam, ale myślę że jakby dodać maksymalnie pół tabliczki (50 g) gorzkiej czekolady pokrojonej grubo to by wyszło :) świetny pomysł muszę tak spróbować :)

      Usuń
    2. dziękuje za szybką odpowiedź i może zdecyduje się tak spróbować :)

      Usuń
  10. wrzuciłem banana pokrojonego w plasterki na górę... wyrosło ładnie... piekło się na początku 45 min w 180'c
    no i było troche mokre... posiedziało jeszcze 20 minut w piekarniku i też jest mokre...

    coś chyba nie tak zrobiłem (:

    właściwie to moje pierwsze ciasto :-)

    dzieki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że ciasto mogło być mokre przez banana, bo zawsze z bananami są takie wilgotne. Nie za dużo tego banana dodałeś ? Ja kiedyś za dużo owoców dałam i też było za mokre :) spróbuj je upiec na początek bez owoców tylko np. z jakimś jogurtem owocowym :)

      Usuń
    2. a w tym wpisie to ciasto jogurtowe upieczone z bananem- wyrosło bardzo dobrze, może spróbuj jeszcze raz tym razem na pewno wyjdzie- sprawdziłam osobiście
      http://pysznekaprysy.blogspot.com/2014/06/szybkie-ciasto-jogurtowe-z-bananem.html
      powodzenia :)

      Usuń
  11. Wyszedł mi straszny zakalec..... może dlatego, że na wierzch dałam parę cienkich plasterków jabłek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm naprawdę dziwne... piekłam to ciasto z 1000 razy i zakalec wyszedł mi tylko wtedy jak dałam za dużo owoców. Jeśli plasterków było pare to na pewno ciasto nie zostało obciążone. Może był zwietrzały proszek do pieczenia?

      Usuń
  12. Nie mam pojęcia, ale za jakiś czas znowu spróbuję je upiec bez owoców. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wyjdzie ok, trzymam kciuki :) ostatnio to ciasto piekłam z bananem (aby sprawdzić na własnej skórze czy z bananem wyrośnie, bo ktoś mi napisał w komentarzu, że nie wyszło takie jak trzeba i wyrosło mi ładnie), nawet post szykuję :) pozdrawiam również :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...